Treriksröset-Smygehuk

Det står på rekordaspirantens hemsida att de överlevde it-kracchen men de har inga program till försäljning och dessutom tar ägaren emot 200 kronor från en okänd privatpersorn för att kunna genomföra ett projekt som vem sim helst i Sverige med lite förutseende borde ha råd med.

Det verkar som våran unga äventyrare inte bara har en exceptionellt bra självkännedom han har dessutom, under sin korta levnadsbana, hunnit med att lotsa ett it-företag genom en lågkonjunktur.

Ursäkta. Jag kunde inte låta bli att vara lite ironisk.

Inget illa menat, vi har alla varit unga, men det finns två typer av unga människor och det är de som är dumma och inser det och de som är dumma och inte inser det och du är ett exempel på den senare kategorin.

dobben; sa:
Det står på rekordaspirantens hemsida att de överlevde it-kracchen men de har inga program till försäljning och dessutom tar ägaren emot 200 kronor från en okänd privatpersorn för att kunna genomföra ett projekt som vem sim helst i Sverige med lite förutseende borde ha råd med.

Det verkar som våran unga äventyrare inte bara har en exceptionellt bra självkännedom han har dessutom, under sin korta levnadsbana, hunnit med att lotsa ett it-företag genom en lågkonjunktur.

Ursäkta. Jag kunde inte låta bli att vara lite ironisk.

Inget illa menat, vi har alla varit unga, men det finns två typer av unga människor och det är de som är dumma och inser det och de som är dumma och inte inser det och du är ett exempel på den senare kategorin.

Kändes det skönt?

Han som sa det han var det...

Dels finns det människor som kan föra en saklig argumentation och sedan finns det människor som inte kan det.

Jag startade mitt företag några månader innan bubblan sprack (innan hade jag varit anställd) och att starta något i motvind är inte lätt. Men genom att vara realistisk (till skillnad mot många andra som kursade) lyckades jag att gå inte allt för mycket minus och klara mig från att gå konkurs. Att jag inte har några program för försäljning nu beror på att jag tidigare har sysslat med "skärddarsydda" lösningar (en sektor som inte ger några pengar) och har nu under det senaste året lagt om verksamheten till att utveckla programvaror för privatpersoner. Detta hade du kunnat läsa på hemsidan men du kanske inte kan hantera för mycket information åt gången...

Jag skulle vilja se dig spara ihop 15 000 på tre månader med studiestöd som enda inkomst, vilken gick till att täcka räkningarna. Klart att med ett visst förutseende (ett år) hade jag kunnat spara ihop till ett äventyr som detta men problemet är att jag nästa år förmodligen inte har tid att göra det här.

Jag undrar vad det här har att göra med äventyret?

Jag håller med dig om att det finns människor som är dumma och inser det och även de som inte inser det. Dock tillhör de flesta till den senare. Sen om du tillhör den senare kan jag inte avgöra bara sådär men du uppvisar ju föga bevis på ett aktivt tankesätt så vad ska man tro?

Ett tydligt tecken på ren dumhet brukar ju vara oförmågan att ta del utav information av mera komplex natur och större kvantitet. Vidare brukar ju förmågan att kunna sätta samman information i större sammanhang och dra slutsatser ur det materialet vara kraftigt begränsad. Oftast har mindre intelligenta människor väldigt enkla svar på komplexa problem och vet exakt hur saker och ting förhåller sig inom områden som de knappt har hört talas om. Intressant är också att dumma människor gärna sammansluter sig till grupper där åsikterna är enspåriga och utan nyans. Inom gruppen anser dem själva att deras åsikt är den absolut rätta. Men grupper utav människor har haft fel många gånger. Är jorden platt bara för att den ser ut så?
[Ändrat av Mickael83 2004-11-13 kl 00:14]

Mer trådhistoria:

Räv Rävsson var inte först! Redan i inlägg 35 möter vi denna något försiktiga uppmaning:

alert; sa:
Föreslår att tråden läggs ner och vi övergår till att diskutera något mer intressant (och roligare) än Michaels framfart, tror inte någon misstycker...

Ett gott försök, men som vi alla vet gav det inte något vidare resultat. Det intressanta är emellertid att inlägget uppträder så pass tidigt. Räv Rävssons berömda första försök kommer först som inlägg 74.

Varför ska tråden läggas ner? Det är väl bara att sluta läsa om man är trött på den.

Jag menade inte att förolämpa dig genom att säga att unga är dumma, det är ju bara ett faktum att de relativt sätt är mindre erfarna och bristande erfarenhet kan kallas dumhet om man hårdrar det lite. Jag har också varigt ung och dum men jag insåg det så jag var inte lika kaxig som du. Nu är jag gammal, eller åtminstone ädre än du, och erfaren. Men du kanske menar jag har någon sorts bristande förmåga att hantera all information som jag kommit i kontakt med. Så kan det ju vara men oavsett det så måste man faktiskt prioritera och generalisera. Jag har inte och kommer inte att ta del av all information jag kan hitta om dig därför att jag redan har kommit i kontakt med sådana som dig väldigt många gånger (nu pratar jag inte om din personlighet utan om den roll du tagit på dig). Min erfarenhet säger mig att min bild av dig inte skulle förändras även om jag gick djupare så därför avstår jag. Men du kanske är helt unik och då har jag missat något men det förändrar inget eftersom jag bara är intresserad av den typ jag tror du är och inte dig personligen.

Jag vet inte vad din definition av att överleva som företag är men i min begreppsvärld så innebär det att man har någon form av verksamhet som ger intäkter och det tycks ju inte du ha. Ha f-skattesedel, företagsidé och en hemsida kan ju vem som helst ha.

Kostar det 15000 att hålla sig cyklande en vecka? Har du inte redan en cykel och viss utrustning?

Jag skrev tidigare att all publicitet var bra (självklart finns det undantag) men det gällde mer för att dra uppmärksamhet till cykelprojekten som vi då diskuterade jag tror inte att det här gagnar ditt företag, så nu måste jag även ifrågasätta din kompetens som marknadsförare.

Mickael83; sa:
Dessutom är materialet copyright skyddat vilket även andra bör tänka på.
Min vän, copyright har vi alla automatiskt så snart vi skriver nåt.
Men den har vi ju också citaträtt som ger oss rätt att citera andra personers "verk". Annars hade jag ju begått ett lagbrott genom att ens ta med ditt tidigare inlägg ovan. Och så vill vi ju inte ha det, inte sant?

Jag tycker det står tämligen klart att Mickael Sundberg är väldigt osäker på sig själv, därför går han hela tiden i försvarsattacker mot alla som säger något negativt om honom eller någon prestation som han har gjort eller försökt sig på.

Jag föreslår att Mickael tar sig en titt på Comunicera's hemsida och bokar ett besök. Kanske kan han lära sig något där men risken är ju att han måste be om sponsring från oss på Utsidan för att utnyttja några av tjänsterna!

Comunicera's hemsida

Mickael83; sa:
Jag skulle vilja se dig spara ihop 15 000 på tre månader med studiestöd som enda inkomst, vilken gick till att täcka räkningarna.

Hade du inte ett företag? Eller är företaget bara en luftbubbla? Du kan väl inte påstå att ditt företag överlevde om du samtidigt inte kunnat få ut nån lön ur företaget?

Spock; sa:
Mickael83; sa:
Dessutom är materialet copyright skyddat vilket även andra bör tänka på.
Min vän, copyright har vi alla automatiskt så snart vi skriver nåt.
Men den har vi ju också citaträtt som ger oss rätt att citera andra personers "verk". Annars hade jag ju begått ett lagbrott genom att ens ta med ditt tidigare inlägg ovan. Och så vill vi ju inte ha det, inte sant?

Jag sa inte att det var olagligt att citera, bara att det är copyrightskyddat.

nermander; sa:
Mickael83; sa:
Jag skulle vilja se dig spara ihop 15 000 på tre månader med studiestöd som enda inkomst, vilken gick till att täcka räkningarna.

Hade du inte ett företag? Eller är företaget bara en luftbubbla? Du kan väl inte påstå att ditt företag överlevde om du samtidigt inte kunnat få ut nån lön ur företaget?

Som du vet kan företag gå minus eller utan vinst och ändå existera.... Fast du kanske inte har så bra pejl?
[Ändrat av Mickael83 2004-11-15 kl 08:02]

AndreasBlomquist; sa:
Jag tycker det står tämligen klart att Mickael Sundberg är väldigt osäker på sig själv, därför går han hela tiden i försvarsattacker mot alla som säger något negativt om honom eller någon prestation som han har gjort eller försökt sig på.

Jag föreslår att Mickael tar sig en titt på Comunicera's hemsida och bokar ett besök. Kanske kan han lära sig något där men risken är ju att han måste be om sponsring från oss på Utsidan för att utnyttja några av tjänsterna!

Comunicera's hemsida

Jag tycker det står tämligen klart att Andreas Blomquist är väldigt osäker på sig själv, därför lägger han ned energi på att kommentera karaktärsbrister som han uppfattar hos andra människor för känna sig lite bättre.

Vad bra Andreas att jag kan hjälpa dig med dina problem.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
Hennke Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
ekan93 Massor med frågor ang Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
jees889 Treriksröset - Smygehuk (Solo) Långcykling 1
JA64 treriksröset-smygehuk Långcykling 29
R.Sandin Projektarbete Treriksröset-Smygehuk Långcykling 4
the medic Treriksröset - Smygehuk på tandem Långcykling 3
AWG Treriksröset-->Smygehuk Långcykling 2
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk avslutat Långcykling 3
Stiffmeistern Treriksröset Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 0
jimpaw blandade frågor treriksröset -> smygehuk. Långcykling 9
Gunnar.o Smygehuk-Treriksröset Långcykling 0
lejnur Lämplig cykel för treriksröset-smygehuk Långcykling 12
nilsjohan Treriksröset-Smygehuk Långcykling 1
Mickael83 Sponsorer Treriksröset - Smygehuk Långcykling 25
avsl0912 Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk Långcykling 8
Freddie treriksröset- smygehuk sommaren 2004 Långcykling 3
Willey Treriksröset - Smygehuk på cykel Långcykling 2
Rekordtid Treriksröset - Smygehuk? Långcykling 3
snöängeln Smygehuk-treriksröset Långcykling 1
krs Smygehuk - Treriksröset, hur lång tid tar det? Långcykling 10
Nikhi Nordkap & Treriksröset Långcykling 7
Kevin123 Treriksröset Långcykling 3
hellstrom-c Treriksröset eller Kiruna? Långcykling 4
Benny G Nordkap- Treriksröset Långcykling 19
JA64 treriksröset Långcykling 3
Polarnatt Cykel till Treriksröset Långcykling 3
vetlanda Två 17 åringar till treriksröset. Långcykling 13
jimpaw färdvis till treriksröset ? Långcykling 5
ecsrigu Treriksröset Långcykling 6
Har cyklat till Prag,Treriksröset,tvärs över USA Långcykling 0
Dantiberg Trerik - Smygehuk Långcykling 28
cocosnot Kiruna-Ystad (Smygehuk), redogörelse, lärdomar och funderingar Långcykling 8
AWG Jönköping -> Smygehuk Långcykling 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg