Trangia vikt?

Hög effekt?

Hur är det med effekten på denna gasbrännare? Hur lång tid tar det att koka upp en liter 20-gradigt vatten? På min gamla gasbrännare tar det ca 7:30 när flaskan är full, vilket jag tycker är dåligt.


Peter Ask
 
Markill brännare

Jag har precis testat och det tar 4:15
att koka upp en liter 20 gradigt vatten.
Med andra ord ganska bra, jag blev själv lite förvånad.


/Staffan
 
Det lät bra!

Det kanske är Markill man ska skaffa? Är man van vid en högeffektiv fotogenbrännare känner man sig begränsad i sin matlagning om man inte kan kräma på ordentligt.


MVH


Peter Ask
 
Gamla Kök!

Hej!

De gamla köken tvingas man göra ett smärre ingrepp på för att få igenom slangen och anslutnignen. På de nya finns detta "hål" redan gjort!
 
Gas, Sprit, Fotogen?

Vilket skall man välja till sitt kök? Det första man måste fundera över är när på säsongen man skall använda köket. Sommartid fungerar alla bränsleslag bra. Då kanske man vill tänka ekonomiskt (inköp) och nöjer sig med T-sprit. Tänker man driftsekonomi kanske gas är att föredra (reglerbar effekt). Skall man använda köket vintertid måste man tänka funktion, bränslet skall brinna även när det är kallt. Då kanske fotogen eller T-sprit kan vara något. Gasen är svårare under vinterkylan. Men det är med det här som med så mycket annat, man får prova sig fram och hoppas man hittar något bra.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg