Beror nog på vad man torkar, hur fuktigt det är och hur mycket det är. Och hur bråttom man har. Om man har många ållor med blöt svamp som soppar så dallrar luften ovanför torken. Har ingen air fryer, men jag tvivlar ändå inte på att en bra svamptork är effektivare. De billiga svamptorkarna är INTE effektiva. De har alla (som jag sett) nåt så idiotiskt som lock utan luftutsläpp, så kondens samlas på locket och droppar tillbaks ner på det man ska torka. De är säkert från Kina. Känns typskt att göra en rätt bra produkt och sen hoppa över det där lilla sista som skulle göra den perfekt. Hur svårt kan det vara att göra ett plastlock med hål eller flänsar liksom?
Men ska man bara torka lite så tror jag på air fryer. Och det är ju toppenbra att kunna använda en manick till flera olika saker! Har också funderat på att köpa en. Är en snål jäkel och jag sätter inte gärna på stora ugnen för att laga en portion till bara lilla mig. Och friterat är ju gott. Men så hörde jag att resultatet blir mer stekt än friterat, så nu är jag tillbaks på gärsgårn.