Vi har aldrig ätit så mycket kyckling sen vi köpte vår airfryer.
Det finns ju färdiga kryddblandningar som man torrbäddar in kycklingen i innan den tillagas, Tikamasala, Tandoori, Mangocurry och ett antal Cajun och chilikryddningar.
Dom är alla lika goda på sitt sätt, så varje gång min fru frågar vilken smak jag vill ha på kycklingen så blir det varje gång samma svar: Ta den kryddan som står närmast....
Vanlig salt och pepparkryddning funkar också alldeles utmärkt.
Jag är helt såld på airfryern och lite irriterad på säljaren på Elgiganten som sålde in vår ugn till oss att det är den bästa ugnen på marknaden (Vilket kan stämma) och att en airfryer inte har en chans mot den ugnen i tillagning och krispighet....
Numera är vår lyxugn bara en dammsamlande dekoration och ett helt bortkastat köp!
Ytterligare ett bevis på att man inte ska lita helt på unga försäljare som troligtvis är mer intresserad av sin provision än att ge kunden grundlagd fakta, även om Elgigantens säljare överlag är väldigt kunniga och proffsiga.
När vi för några köpte en ny tvättmaskin hos en konkurrent som är i konkurs så frågade jag hur många watt den är på. Säljaren kan ju inte ha all sån kunskap så han kollade i manualen och sa 230 watt.
Så tvättmaskinen var på 230 watt?? jag bad honom kolla igen och då sa han att den är på 230 watt och extremt energisnål. Eller hur??
Såna vitvarusäljare som inte förstår skillnad på watt och volt får mej att lacka ur, så jag tog min fru i armen och gick iväg ut ur butiken!