Varför måste man "befästa...könsroller", "känna sig angripna", "gå i försvarsställning" bara för att man uttrycker sin åsikt. Jag ser kniven som ett nyttoföremål. Den är jättebra att ha men inte så fruktansvärt intressant. Jag tycker det är du som går i försvarsställning när du inte får det svar som du vill ha. Måste man hela tiden "testa könsgränserna"?! Jag är tjejig i vissa avseenden, i andra så räknas jag som en "pojkflicka". Jag kan ta hand om mig själv i skogen (elda, flå djur, rena vatten, använda yxa och kniv) men jag kan även dansa vals, baka bullar och vagga barn till sömn. Vilket är killigt och vilket är tjejigt?
Sedan vet jag inte om du i någon mån motsäger dig själv. Först undrar du varför inga fler tjejer skriver om knivar, sedan skriver du att det inte var det du frågade efter, för att avsluta med att du inte är intresserad av vad tejer tycker om sin kniv. Du snackar om att leva på 2000-talet men varför då dra till med Maja gräddnos? Suck...
Kan vi inte bara komma överens om att alla har vi våra olika intresseområden. Vissa gillar knivar, andra gillar tält. Vissa har snopp, andra har bröst. Jag gillar vandringsledsdiskussioner och tycker knivdiskussioner är tråkiga. Det är väl inga könsroller i det?
Jag älskar min Eka-kniv. Vill bara skriva det som avslutning.