Hej! Jag skulle gärna vilja ha lite tips på tält. Jag letar efter ett tält till 2 personer för skogsturer men även fjällvandring, så det måste tåla en del regn och blåst. 3-säsongs och gärna så lätt som möjligt, runt eller under två tre kilo helst. Kvalitet är såklart viktigt och man får väl oftast det man betalar för, men jag har tyvärr inte möjlighet att hosta upp 10 000 för ett Hilleberg 🙃. Har inte riktigt bestämt mig om jag vill satsa på kupol eller tunnel, tar därför gärna emot förslag på tält av båda slagen.
Jag har kollat på några tält, bl.a. Big Agnes Copper Spur HV UL 2 samt Tiger Wall UL 2. Är dock lite tveksam på amerikanska tält pga. skillnaden mellan amerikanska och nordiska väderförhållanden. Har någon erfarenhet av hur Big Agnes tält fungerar i svenskt väder får ni gärna dela med er. Jag har även kikat lite på tält från Mountain Hardwear (Strato UL 2), Marmot (Tungsten UL 2 samt Superalloy 2) och The North Face (Tadpole SL 2). Har någon testat dessa tält så vill jag gärna höra era recensioner 😊.
Skriv gärna om mina krav blir svåra att uppfylla. Tack på förhand!
Jag har kollat på några tält, bl.a. Big Agnes Copper Spur HV UL 2 samt Tiger Wall UL 2. Är dock lite tveksam på amerikanska tält pga. skillnaden mellan amerikanska och nordiska väderförhållanden. Har någon erfarenhet av hur Big Agnes tält fungerar i svenskt väder får ni gärna dela med er. Jag har även kikat lite på tält från Mountain Hardwear (Strato UL 2), Marmot (Tungsten UL 2 samt Superalloy 2) och The North Face (Tadpole SL 2). Har någon testat dessa tält så vill jag gärna höra era recensioner 😊.
Skriv gärna om mina krav blir svåra att uppfylla. Tack på förhand!