TEVA

  • Trådstartare folke.axell@telia.com (Robert Axell)
  • Start datum
Lätt att byta kardborrband

Att byta ut slitna kardborrband på Teva sandaler är ingen större konst. Sprätta bort dom slitna kardborrbanden, och sy fast nya med nål och tråd för hand, eller använd en vanlig symaskin.

Per Brune
 
Mina spricker också!

Jag har haft mina Teva i 2 år och använt dem dagligen under sommarhalvåret. På ena sandalen börjar det nu spricka vid vid hälen infästningen till sulan.
Är det livstids garanti på alla modeller?
 
Till Stubben - Limma

Stubben

Mina sandaler har också spruckit på samma sätt som dina - sulans övre och undre del lossnar från varandra på ovansidan av sulan. Detta påverkar inte användingsområdet avsevärt mer än att det fastnar sand etc.

Jag tycker inte att skadan är orimlig med tanke på att jag använt dom mycket och ofta hårt. Om du tycker att det är orimligt att de spricker kontra hur du använrt dom kan du ju reklamera. Annars - om jag förstått skadan rätt? - kan du ta ett bra lim för gummi i sprickan och pressa för hand. Jag gjorde det och det funkade. Skomakaren kan säkert göra det för en billig penning.

Hare

/Daniel
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fson När TEVA-kardborren är slut? Fjällvandring 11
koffer Teva borttappad i Rapadalen Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg