Är marken mjuk sjunker ju stavspetsarna ner i marken?
Då tar väl trugorna emot? Jag äger inga stavar.
Har man truga på vandringsstavar?
På ett gammalt gammalt campingtält som familjen ägde gick tältstängerna genom öljetter, och regnsäkringen ordnades medelst plasthättor som man trädde på stångbiten som stack ut. Det kanske kan vara något att ta efter?
men är jag dum, eller är det ...
Räcker det inte med (...) asfaltstass
ok. mina assfaltstassar (sicket ord) går så pass långt ned och är så pass tjocka att det inte är/ har varit ett problem. duken är ju ganska spänd under sen har du öljetten eller annan genomföring och sen gummitassen. Det ska nog ganska mycket till för att det inte skall bli ok.Blir det tillräckligt tätt?
Fördelen med "gummilinsen" var nog att den låg mot tältduken kring hålet ganska bra.
Vad har du för tarptält? Jag kan hålla med om att det kan vara ett problem. Om tältet är tillräckligt stort så man inte kommer åt väggarna tycker jag dock att problemet är hanterbart. En sak som kan underlätta är att fixa till så bra ventilation som möjligt. Öppna dörrar så mycket det går och se till att det finns korsdrag. Om det blåser mycket så blir det mindre kondens, så då behöver man inte öppna upp lika mycket.
Jag skulle gissa att Cuben inte är mycket bättre en SilNylon vad gäller kondens, men det får väl Jörgen svara på som har testat.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Byxholkar i Cuben | Gör det själv | 4 | ||
Cuben/silnylon söm? | Gör det själv | 17 | ||
Vattentäta vantar Cuben 6 gram | Gör det själv | 14 | ||
Var få tag på Vinylon-fiber? | Gör det själv | 3 |