Tävling: Orust runt, 2 dgr, intresse?

Jag tycker det låter trevligt med dedikerade pausplatser, det blir lite glest med sällskap efter halva dagsetappen. Jag har bara deltagit 2012 men då var jag rätt ensam sista 10-15 kilometrarna dag 1. Dag 2 blev det ännu mera utspritt då starten är flytande. Att man får slå av klockan bidrar säkert till att fler stannar och tar en paus för att snacka lite.

lycka till med planeringen
thomas
 
Det finns så mycket att se...

så iden med att kunna stämpla ut/in är bra. Exempelvis Bassholmen svischar många bara förbi, att då kunna, eller tom tvingas in där för ett uppehåll anser jag positivt. Den andra delsträckan skulle exempelvis kunna ha ett stopp i viken på Kälkerön, eller vid Björnhuvudets strand, för återsamling och lunch för fältet.

Efter dessa stopp skulle starten kunna vara gemensam så att det blir några deletapper med gemensamma starter.

Jag har även en känsla av att "kanske" inte alla verkligen rundade Bassholmen senast....Med en stämpling vid t ex vandrarhemmet skulle detta förhindras.
 
Pris för bästa dam/kvinna/tjej på OR

Hej Leif och Anders,

Jag antar att ni kommer ha ett "pris" till bästa tjej i år?
(inte för att jag själv tror att jag ska vinna..)

/Viktoria
 
Tjejer o killar... hallå eller!
Trodde det var 2013 och inte så noga det där med han, hon och hen, Victoria ;-)

Hmm, är det viktigt att vara först finns det nog mer tävlingsinriktade tävlingar...
Orust Runt är ju inte heller en "dussintävling", man kan enkelt klättra i resultatlistan med de sluga funktionerna, klassen "först i surfski, under 20 år och med grönlandspaddel" vinner man lätt. :)
Den som kommer först vet det nog ändå och kommer att tråka sina kamrater för detta i all oändlighet...

Men-men, kom med en massiv övertalningskampanj och riktigt bra argument (inga politiskt korrekta klichéer tack) så får vi se... det är ju inte en enstaka person som bestämmer detta.

Tanken var att det skulle vara socialt och allt som inte förenklar för paddlarna skulle tas bort.
Det som lätt glöms av är att "någon stackare" får paddla ut och hämta alla vrakvedsbitar som skall brännas in med 1:a, 2:a osv... gör-jobbigt år efter år ;-)
Fick jag bestämma så struntar vi i priser helt, men jag är ju kanske en kuf.
Detta året har vi återgått till att ha sponsorpriser, så lite normalt blir det.

Hoppas du vässar penan Victoria, ser fram emot debatten ;-)

Men förresten, kan inte alla bidra med lite sällskap, ta med era kamrater och paddla med oss.
Och om man nu inte vill/kan/får till just det, kanske man kunde ordna fler sponsorpriser :)

Vi ses snart

:) Anders
 
Bräda till bästa kvinna

Jag tror bara att det skulle vara kul att få en sådan där fin brädbit om man skulle lyckas komma först av alla kvinnor. Jag förstår att ni inte kan ha priser för allt men som det är nu är det ju svårt att få pris om man inte har några mansmuskler. Det känns faktiskt lite trist på riktigt.

Jag vet ju att du har pratat om att du vill att fler tjejer ska delta på Orust Runt, kan det inte vara på sin plats att de kan vinna en brädbit då? Man kan ju faktiskt inte jämföra kön med att olika åldrar, typ av båt eller paddel. Kön kan man ju inte byta. Båt, paddel kan man byta. Åldersstegen får vi ju alla klättra på (förhoppningsvis). Det blir ju ett sätt att visa att en kvinnas prestation också räknas. Om grabbarna får bräda borde brudarna med få bräda.

Jag är väldigt tacksam för att du och Leif fixar och donar. Det var super-trevligt förra året och jag uppskattar det verkligen på alla sätt. Men när en paddlare som Emma inte får någon bräda.. ;)

Ett alternativ är ju att att bara ha två brädor - ett för bästa dam och ett för bästa herr. Lagom.

Hajar du grejen Anders?
 
Vandringspris?

Jag var tvungen att kolla resultatlistan. 2012 var ju Emma och Annalena helt överlägsna på damsidan. Damerna borde också ha en rimlig chans till en fin bräda.
Man ska inte glömma den extra motivation som chansen att vinna en fin bräda ger.
Varför ska bara grabbarna få den?

Jag förstår besväret med att få tag i fin drivved och bränna in texten. Många brädor = mycket jobb.
Kan man inte ha vandringsbrädor? Vinnaren ombesörjer en plakett som sätts på brädan och att priset återbördas till Ljungskile till nästa tävling. Brädan blir inte mindre åtråvärd med legendariska vinnarnamn på och varje år påminns alla om tidigare hjältar. Man kan ha evigt vandrande bräda eller 3 vinster = erövrad bräda.

Då blir det lite mindre antal brädor.

thomas
 
Jävla tjat om brädor... ;-)
Jaja, skall ta ett snack med gänget så får vi se.
Men ni kan nog vänta er en något oortodox lösning.

Angående motivation i det lilla och det stora.
Man kan ju fundera på vad det egentligen är som motiverar en, och om man gör saker bara för att man själv vill, för sakens skull, för andras skull, eller för att folk förväntar sig det...

Inget hindrar att man som enskild person försöker förändra verkligheten, det är så allt utvecklas, kanske inte alltid automatiskt (som vi envisas med att inbilla oss) till det bättre, men det kan man, möjligtvis, med rätt perspektiv (vad det nu är) bara bedöma efteråt...

Man kan därför, oavsett vad som beslutas, ta med sig så många brädor man själv vill, det är ju det som är charmen med livet.
Personliga initiativ, att sticka ut hakan, att våga och vilja, då kan man. ;-)
 
Jävla tjat om brädor... ;-)
Förlåt Anders, vill du hellre kalla det planka eller drivved så gör vi det.
Jag tycker att plankorna fungerade som väldigt fina och åtråvärda priser.
Möjligen utom räckhåll för mig...(vilket inte stör mig alls!)

När det gäller motivation så funderar jag inte så mycket på sånt utan är snarast lite överraskad vid upptäckten att jag deltar i ett lopp. Men frågan känns aktuell när man pratar med kompisar som kört öppet spår. Vad drev dom till detta?

thomas
 
Tältning

Hej!

Börjar dra ihop sig så smått, längtar! Ville kolla om det finns någon möjlighet att tälta i närheten av startplatsen? Att åka från Linköping på morgonen innan start lockar liksom inte ;-)

Väl mött!

Fredrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Andersson Tävling: Göteborgs Kajakrace, intresse? Paddling allmänt 44
bhindas Köpa motion/tävling kajak, var? Paddling allmänt 1
Stuvarn Saknar en tävling för havskajaker i havsmiljö! Paddling allmänt 24
avslutat medlemskap 1003 Tävling/lek? Paddling allmänt 9
fibbla TÄVLING FÖR GLADA MOTIONÄRER Paddling allmänt 0
jonssonmartin Långdistans paddling Tävling???? Paddling allmänt 5
utesälen Paddling i lä vid Orust/Tjörn Paddling allmänt 4
orjanraberg Tältplatser nära Hjältön vid Orust som går att nå från land? Paddling allmänt 2
Gustav Cronhamn Run Tjörn och Orust Paddling allmänt 8
karinoj Övernattningsplats runt Stocken/Orust Paddling allmänt 3
fredric_verklig.se Paddling från Stocken (Orust)? Paddling allmänt 1
jonta Paddling i Bohuslän Orust! Paddling allmänt 2
Orust Paddling allmänt 1
Mirek_Z Förslag på en kajaktur runt skären. Paddling allmänt 7
RonnieByström Paddla runt gotland Paddling allmänt 5
Slangis Södertörn runt 4/7 2024 Paddling allmänt 2
Henmar Tips på turer för Packraft runt Sälen/Tandådalen? Paddling allmänt 4
LinaHa Östersjön runt Paddling allmänt 0
friluftaren Paddla runt Adelsön? Paddling allmänt 3
BS tältplatser runt Kållandsö och Lurö Paddling allmänt 1
igs Paddling runt Siljan Paddling allmänt 3
Lumberjack92 Söker turförslag, Kanadensare runt Göteborg ca 4 dagar Paddling allmänt 2
Grönblad Packrafting runt Stockholm Paddling allmänt 2
friluftaren Paddla runt mälaröarna, finns tältplatser? Paddling allmänt 13
thureb Dagstursförslag Stockholm 1 Härsö runt Paddling allmänt 0
greendanger Hur svårt att inte slå runt? Paddling allmänt 12
s3.n Tips på övernattningstur runt Örebro! Paddling allmänt 4
fetgris Mälaren-hjälmaren runt Paddling allmänt 7
Ha st Lidingö Runt – träningspaddling 25 km, följer du med? Paddling allmänt 5
Kajak Cykel Hyresvilkor, kajak runt Kinda Kanal Paddling allmänt 15
Johan.Larsson Event - Paddla Viaredssjön runt 14/8 2011 Paddling allmänt 0
maddebjörkö Paddling runt Skärhamn Paddling allmänt 1
info19 Motionsloppet Tylön Runt Paddling allmänt 6
Leo_73 Runt Vänern Paddling allmänt 21
hisbro kajak klubb runt Grebbestad ? Paddling allmänt 4
paugusts Iläggsplatser runt Göteborg? Paddling allmänt 12
anna-r Vi är på väg runt västsverige, några tips? Paddling allmänt 2
19780 Kajak runt Korsika Paddling allmänt 2
Peifen Runt Irland Paddling allmänt 2
fraewu Paddla runt Vancouver Paddling allmänt 4
surpaleijon Är det farligt att slå runt? Paddling allmänt 23
Rindmyr Paddla igenom eller paddla runt!? Paddling allmänt 6
hassex Filmtajm Djurgården runt på 9min Paddling allmänt 0
Erik Barkefors Skapa ditt eget "Jogersö Runt" Paddling allmänt 14
Kjell Lundgren Ekoln Runt 2008 Paddling allmänt 2
Vandrare För er som tröttnat på att läsa om att paddla Sveriges kust runt Paddling allmänt 2
Nixons Paddelhelg runt Stocholm, var? Paddling allmänt 3
Alexander85 Paddla runt England? Paddling allmänt 7
Friluftsnomad Paddla runt Östersjön? vill du med Paddling allmänt 0
Kjell Lundgren Motionslopp Ekoln Runt i Uppsala 19:e Augusti Paddling allmänt 5

Liknande trådar