Tango, vi verkar vara överens om att man får tälta flera nätter på samma plats.
Apropå ”expertmyndighet” som du tar upp: Jag är inte så förtjust i tanken på att låta ”experter” ändra sådana här saker utan politisk debatt som involverar folket. Expertstyre verkar vara en tilltagande trend, som hotar demokratin enligt mig och många andra. Vem är det som styr experterna?
Om en mäktig kraft vill driva en dold eller impopulär agenda kan de använda sig av ”myrsteg”, dvs göra små gradvisa förändringar under lång tid där varje steg är så litet att folk inte reagerar.
Till syvende och sist är det domstolar som sätter rättspraxis i Sverige.
Svenska domstolar styrs inte direkt av politiker i Sverige och det är en viktig princip i Sverige.
Däremot kan man som medborgare påverka genom att rösta på parti som stiftar lagar som man gillar.
Ogillar man dagens lagar och dess tolkningar så får man rösta på parti som vill stifta lagar som bättre passar ens smak.
Så funkar svensk demokrati.
med tilltagande trend av husbilar och taktält ser jag vissa problem med att tilllåta längre tiders (många nätters) övernattning på samma plats. Det blir tyvärr lätt mycket skräp, urin/avföring och lokalt slitage när populära "fri-ställplatser".
/Patrik