1.Väldigt många inlägg här. Jag startade en diskussion om ryggsäck samtidigt i torsdags men där har inget mer sagts sen i torsdags kväll. En slump eller väcker tält mer känslor än ryggsäckar?
Jag tackar så mycket för alla tips, men jag är väl skeptisk till att köpa något på postorder, särskilt utrikes, som jag inte haft möjlighet att titta och känna på innan.
2. Kul grej angående mitt nuvarande tält: När jag kollade igenom recensionerna här fick jag se en som hette "Fjällräven FEM". När jag fick upp den sidan
http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=266 vad ser jag på bilden? Jo, mitt tält från 1971! Tydligen plockade Fjällräven fram de gamla ritningarna från 60-talet och sålde det här tältet igen på 90-talet, marknadsfört som lättviktstält. Dock tydligen bara 150g lättare än originalet. Att modellen tydligen såldes för bara 7-8 år sedan bekräftar ju min känsla av att mitt tält inte är hopplöst föråldrat trots att det är 35 år gammalt. Men det är ju märkligt att det inte har hänt mer.