Hej,
Är på jakt efter ett 1-persons tält att ha på solo vandringar.
Kommer troligtvis att använda tältet året runt i södra Sverige och till sommaren i Lofoten.
Har kollat in på nedan tält, hittar dock väldigt lite information om Sydvang-tältet (annat än produkt bilderna).
Är det någon som har detta tält och kan dela bilder eller video på hur det ser ut?
samt
Har sedan tidigare ett Sydvang Skaring 3P Ultralight Tunnel Tent, men känner att detta är för stort att ha med på soloturer.
Vill ha ett tält som kräver mindre markyta när det är uppsatt.
Har satt budgeten till runt 3-4 tusen, då jag främst kommer att köra 1-2 dagars turer och är osäker på hur ofta jag kommer att komma iväg.
Jag tar gärna emot tips på andra tält i denna prisklass.
Drömtältet är Hillberger Soulo men finner det svårt att motivera kostnaden.
Mvh
Är på jakt efter ett 1-persons tält att ha på solo vandringar.
Kommer troligtvis att använda tältet året runt i södra Sverige och till sommaren i Lofoten.
Har kollat in på nedan tält, hittar dock väldigt lite information om Sydvang-tältet (annat än produkt bilderna).
Är det någon som har detta tält och kan dela bilder eller video på hur det ser ut?
Solano 1-person Ultralight Tent
Solano 1-person Ultralight Tent från Sydvang är ett tunneltält för solo-vandraren! Detta enmanstält är tillverkat av lätt och slitstark nylon med silikonbeläggning för att klara av de flesta väder. Tältet har en stor ingång med myggnäts panel och mesh in till innertältet. Varma dagar kan du...
www.outnorth.se
1-person UL
1-person UL från Urberg är ett lätt och smidigt tält med plats för en person - perfekt för ensamvandraren som prioriterar låg vikt framför mycket utrymme. 1-person UL har en smart design där endast en tältbåge behövs för att sätta upp tältet. I hörnen finns fasta bågar för att ge höjd och...
www.outnorth.se
Har sedan tidigare ett Sydvang Skaring 3P Ultralight Tunnel Tent, men känner att detta är för stort att ha med på soloturer.
Vill ha ett tält som kräver mindre markyta när det är uppsatt.
Har satt budgeten till runt 3-4 tusen, då jag främst kommer att köra 1-2 dagars turer och är osäker på hur ofta jag kommer att komma iväg.
Jag tar gärna emot tips på andra tält i denna prisklass.
Drömtältet är Hillberger Soulo men finner det svårt att motivera kostnaden.
Mvh