Sverigeleden.

Någon som vet var jag kan få tag på hela sverigeleden utan att betala massor av pengar för tre böcker.
Trevligare om det finns något som är i en helt egen bok.

Någon som vet var man kan införskaffa sig den billigt?

Ev, att någon har en begagnad kopia som den vill bli av med?

NIX!

Tjena.

Jag cyklade själv genom Sverige i sommar vilket var hur kul som.....! Sträckan 3-riksröset-Gällivare är fin sedan körde jag 45an ner till Mora. Sedan rekomenderar jag västra sidan på Siljan vidare ner genom Dala-Floda, Malingarna och Grangärde, Gränges, Ställberg, Kopparberg, Nora, småvägar ner till Askersund, västra sidan på Vättern ner till Jönköping. Gamla E4 ner till Värnamo är kanon att cykla på och på en del sträckor är det uppmärkt cykelväg på den. Sedan är det fint att köra Russby, Agunnaryd, Pjättaryd, Delaryd, Hallaryd, Visseltofta, Osby, Hässleholm, Höör. Sedan börjar det bli knixigt att ta sig till Smyge då det inte finns någon bra rak väg. Räkna med att det nästan blir dubbla sträckan från Höör och Romelsåsen är inte att leka med då Skåne INTE är platt som vissa tycks tro. En tjej tyckte synd om mig som bodde i Skåne och sa: Det måsste vara tråking att cykla MTB i Skåne då det inte finns några backar!

Det var inte mycket trafik på 45an förutom runt Östersund och Mora.

När det gäller Sverigeleden så finns det många synpunkter på den som men då jag inte kört den själv så har jag inga komentarer till dem.

Lycka till, Stiffe

Jag och min bror cyklade stora delar av Sverigeleden 1998 och vi hade inte med de tre böckerna. Vi lånade böckerna på biblioteket och ritade in vägvalet i en vanlig bilatlas. Sedan skar vi ut de aktuella bladen och förvarade de i en plastficka. Det för stunden aktuella kartbladet kan man ju ha i kartfodralet på en eventuell styrväska eller i fickan.

Mats

Tack för svaren!
Tjejen var in på bibblan, de ska skicka in den från annat bibliotek.

Om nu någon från Svenska cykelsällskapet som läser min post så får jag passa på att säga till er att det borde finnas en enda bok över hela sverige.
Jag har inte lust att packa i tre böcker för att ta mig genom sverige.

//Kristofer

Tidigare

så var hela Sverigeleden i en bok. Kanske kan du få tag på den antikvariskt. Men vissa sträckningar är ändrade sedan dess. Tipset om en slaktad bilatlas är bra. Ett annat alternativ är de stora kartbladen i 1/250 000 t ex Östra Svealand, Västa Götaland etc.

Thure

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg