NIX!
Tjena.
Jag cyklade själv genom Sverige i sommar vilket var hur kul som.....! Sträckan 3-riksröset-Gällivare är fin sedan körde jag 45an ner till Mora. Sedan rekomenderar jag västra sidan på Siljan vidare ner genom Dala-Floda, Malingarna och Grangärde, Gränges, Ställberg, Kopparberg, Nora, småvägar ner till Askersund, västra sidan på Vättern ner till Jönköping. Gamla E4 ner till Värnamo är kanon att cykla på och på en del sträckor är det uppmärkt cykelväg på den. Sedan är det fint att köra Russby, Agunnaryd, Pjättaryd, Delaryd, Hallaryd, Visseltofta, Osby, Hässleholm, Höör. Sedan börjar det bli knixigt att ta sig till Smyge då det inte finns någon bra rak väg. Räkna med att det nästan blir dubbla sträckan från Höör och Romelsåsen är inte att leka med då Skåne INTE är platt som vissa tycks tro. En tjej tyckte synd om mig som bodde i Skåne och sa: Det måsste vara tråking att cykla MTB i Skåne då det inte finns några backar!
Det var inte mycket trafik på 45an förutom runt Östersund och Mora.
När det gäller Sverigeleden så finns det många synpunkter på den som men då jag inte kört den själv så har jag inga komentarer till dem.
Lycka till, Stiffe