+1 på gundj och Magnus H!
Klokt.
Jag förstod först inte riktigt varför, men jag känner mig förolämpad att det inte skulle vara tillåtet att efterfråga fakta, utan att för den skull anklagas för att racka ner på någons äventyr/prestation.
Kan också tänka mig in i situationen att ha gjort en expedition liknande denna, massor av planering och förberedelser, vedermödor, saker som inte går som man har tänkt, kämpa vidare, lösa problem, upplevaallt i nuet. Och så tillbaka "i vardagen" finna att ens egen känsla och prestation ifrågasätts, förmodligen skulle jag också gå i försvarsställning då.
Det är ju när man resonerar om saker teoretiskt som man kan vara såhär duktig och rejäl som man är hemma bakom tangentbordet. Men ändå, gör man sig till officiell får man ju finna sig i åsikter och granskningar, så är det ju.
Mediaträning är nog inte fel att skaffa sig för sin egen del om man gör något offentligt, så man lär sig hantera andra åsikter än ens egna. Göra något konstnärligt måste ju vara samma typ av känsla, andras uppfattningar och tolkningar kanske inte stämmer med mitt tänkta innehåll.