Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Årets sista knivrecension är av en kniv med ett namn som förpliktigare. Det är Cold Steels "Ultimate Hunter" som är aktuell.

Men kort kan sägas att det är en kniv jag generellt tycker mycket bra om även om några få detaljer kunde fått vara bättre men de är inte många.

CS%20Ultimate%20Hunter.jpg

Cold Steel "Ultimate Hunter"

Och här är länken till recensionen: http://knivigtvarre.blogspot.se/2015/12/knivrecension-cold-steel-ultimate-hunter_28.html

/ John

Tack för ytterligare en läsvärd text! :)
...men när får vi se en recension av en Douk-Douk? ;)
/Lux

Och här kommer ytterligare en huggare – som avgjort väger för mycket för att släpa runt på. Tror den hamnar på närmare kilot med slidan. Elva tums blad. Men det är fin kvalitet, köpt på ort och ställe i Nya Zeeland, stålet är svenskt vill jag minnas.

Denna väger synnerligen lätt i jämförelse med Von Tempsky...
Svörd Kiwi ,280g lätt!
/Lux

Bilagor

• kiwi machete.jpg
    kiwi machete.jpg
    114.8 KB · Visningar: 718
Flipper från Svörd...

Visst är stålet svenskt: Uddeholm 15N20. Vanligt i sågblad, mycket slagtåligt, påminner om L6.
/Lux

Bilagor

• DSC_0560.jpg
    DSC_0560.jpg
    40.3 KB · Visningar: 715
  • DSC_0558.jpg
    DSC_0558.jpg
    45.8 KB · Visningar: 727
Nu sparkar vi igång ett nytt år här på Utsidan och den här tråden. Skål (i kaffe) på er alla! Här i Småland snöar det för stunden...

Coffe%20and%20a%20new%20years%20knife.JPG

årets första "Kaffe+kniv"-bild

/ J

Och här kommer ytterligare en huggare – som avgjort väger för mycket för att släpa runt på. Tror den hamnar på närmare kilot med slidan. Elva tums blad. Men det är fin kvalitet, köpt på ort och ställe i Nya Zeeland, stålet är svenskt vill jag minnas.
Jag har precis samma kniv, dock köpt från USA. Vass som få direkt ur förpackningen var den också. Tyvärr är den ju som du beskriver alldeles för stor och tung för att den ska gå ha med sig, har man den i bältet en hel dag lär man vara sned i ryggen sen. Skulle ha kollat upp måtten närmare innan jag beställde 😀. Det finns även en mindre version av den som verkar vara mer hanterbar, får se om jag ska beställa den så småningom. Gillar verkligen utseendet på dessa knivar!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg