Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Och här kommer ytterligare en huggare – som avgjort väger för mycket för att släpa runt på. Tror den hamnar på närmare kilot med slidan. Elva tums blad. Men det är fin kvalitet, köpt på ort och ställe i Nya Zeeland, stålet är svenskt vill jag minnas.

Jo en Von Tempsky skojar man inte bort! ;)

Jag har en själv och det är verkligen en otrolig kniv. Stålet är behandlat på ett mycket bra sätt. Jag drog av misstag min med full kraft rätt ner i en stenplatta när jag skulle fixa lite rökved till Webern. Vågade knappt titta på eggen men det hade bara blivit en mycket liten deformering som åtgärdades på ca 10 min med våtslippapper.

Min nya favorit, en riktigt allsidig kniv! Känner inte att jag behöver någon annan kniv nu, har hittat rätt. För stunden iaf ;)

Bilagor

• Skärmklipp 2015-12-21 23.40.20.jpg
    Skärmklipp 2015-12-21 23.40.20.jpg
    52.8 KB · Visningar: 1,101
Eller hur?! Dif härdat tror jag. Har bara känt på det med ett bryne men det lovar gott. Har du haft din länge?

Jo en Von Tempsky skojar man inte bort! ;)

Jag har en själv och det är verkligen en otrolig kniv. Stålet är behandlat på ett mycket bra sätt. Jag drog av misstag min med full kraft rätt ner i en stenplatta när jag skulle fixa lite rökved till Webern. Vågade knappt titta på eggen men det hade bara blivit en mycket liten deformering som åtgärdades på ca 10 min med våtslippapper.

Eller hur?! Dif härdat tror jag. Har bara känt på det med ett bryne men det lovar gott. Har du haft din länge?

Jag har haft min i ca 3 år tror jag. Jag rekommenderar att du använder en strigel med slippasta för den konvexa eggen. Sen kan man använda den till att raka med sig med. Om man nu håller på med sådana dumheter. ;)

Bilagor

• DSC_0582.jpg
    DSC_0582.jpg
    11 KB · Visningar: 723
  • DSC_0584.jpg
    DSC_0584.jpg
    13.2 KB · Visningar: 736
  • DSC_0585.jpg
    DSC_0585.jpg
    22 KB · Visningar: 745
  • DSC_0615.jpg
    DSC_0615.jpg
    14.2 KB · Visningar: 779

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg