~paul: jag håller med dig till en viss del. Absolut som en bushcraft kniv o sitta o tälja i timmar så är det inte den typ av kniv man skulle välja först o främst. Sedan så har jag inte köpt den för att arbetad med utan just pga den ovanliga o i mitt tycke vackra designen. I min lilla men sakta ökande knivsamling så finns det både rena arbetsknivar med rätt ergonomi och även en del "roliga" knivar som finns där för att jag just ville ha den för utseendet,"frän-faktorn",nostalgi osv.
Gällande rom, så spelar dom två sorterna på bild inte i samma division ens.
Precis som med knivar så tycker jag det är lite underhållande med spritromantik, och även där införskaffa en dryck som inte behöver vara en upplevelse i den högre klassen för smaklökarna. Utan just för att den kul. När jag fick beskrivningen, tjeckiskt rom gjord på potatis..?!? Som det GÅR att dricka OM du blandar den med cola , så är smakförväntningarna mycket låga. Men ett kul inköp ändå. Zacapan håller många som den främsta lagrade romen. Den är nog min topp med tillsammans med Diplomatico. Men även där testar jag mig fram och utökar samlingen..synd att den minskar i samma takt oxå
~ Seved: jag köpte den i Prag. Hade gjort min läxa innan o kontaktat några butiker om vad se hade i sortimentet. Och denna butik, Victory, låg i ett gigantiskt köpcenter typ 8 t-bane stationer från city. Chodov. De hade ca 5-6 Mikovs inne, flera med multiblad , kapslylöppnare osv. Denna var den mest intressanta. Har oxå mailat han som har Mikov knives sidan utan resultat.
~ Kimmo: fjäder. Den som är nu är en bra kick i. Håller man inte ordentligt så tappar man lätt greppet av "rekylen"
den är mycket lätt att demontera/montera. Använde märkspiken på gravitationskniven jag köpte i en army surplus shop för att demontera fjädern innan flygresan. Alltså var det bara en vanlig fällkniv som togs in i sverige....
Hur länge den håller får vi se. Det är dubbla fjädrar föresten.
//Beardo