Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Jag vet inte faktsikt vem som gjort den. Finns signaturer på baksidan men jag kan inte tyda dem. Den är köpt i norrland länge sedan vet jag men inte mer än så. Hamnade hos mig genom bytes affärer o har bara legat i lådan. Kan skicka en bild på signaturen till dig när jag får lite tid om du vill.
mvh K

Jag vet inte faktsikt vem som gjort den. Finns signaturer på baksidan men jag kan inte tyda dem. Den är köpt i norrland länge sedan vet jag men inte mer än så. Hamnade hos mig genom bytes affärer o har bara legat i lådan. Kan skicka en bild på signaturen till dig när jag får lite tid om du vill.
mvh K

Aha trevligt, fin kniv. Ja skicka en bild på signaturen. Ser inte ut som hans fäste för lädret på framsidan .

Seved

re

Ett litet tips till er knivare. Det finns en George Muller. RSA kniv utlagd på trad... just nu. Budet ligger än så länge på bara 137 kronor. Knvarna av Herr Muller brukar gå för 300 Dollar o uppåt. Inte min kniv o vet inte vem säljaren är men ville bara ge en heads upp. Kan ju gå billigt:)

Få se nu. Hmmm.

Den mest dagligt använda kniv för min del är smörkniven med bladlängd på ca 3-4 cm (allt över det är overkill).
Till att skära bröd blir det en vanlig brödkniv (egentligen onödigt lång). man skulle klarar sig med halva längden egentligen, många bröd är ju färdigskivade och de som inte är det kan man ju alltid vända på limpan så man kommer åt runt hela brödet, skulle egentligen räcka med ca 10 cm bladlängd.
Ofta stuntar jag i kniv och klarar mig med enbart gaffel vid vanligt ätande, men om jag nyligen sett en häftig film, typ Rambo brukar jag hålla en gigantisk mördarkniv i handen bara för känslan.

Dagens impulsköp, skulle köpa batterier på Clas i sjön och såg att de sålde senaste katalogens nyhet för halva priset. 199kr för ett tvåpack med båda.

Bilagor

• 2012-08-05-3256.jpg
    2012-08-05-3256.jpg
    59 KB · Visningar: 845
Hittade också 2 favoriter på detta sätt, gubbdagiset sålde Leatherman Kick med bältesfodral + en Leatherman Micra för vad jag har för mig en 3 eller 4 hundring, de har dock fått jobba in pengarna och micran hänger fortfarande med på nyckelknippan!

Slira till Nessie`n som jag visade tidigare, hade inget shaft läder hemma utan använde vanligt läder.

sen har jag hunnit med slira (shaft) till en grön micarta "Cleaner" & det sista "Cleaner "bladet fick röd vulcan & sand G10

j.

Bilagor

• Nessie Slira 1.jpg
    Nessie Slira 1.jpg
    234.4 KB · Visningar: 725
  • Cleaner Grön Slira 1.jpg
    Cleaner Grön Slira 1.jpg
    228 KB · Visningar: 725
  • Cleaner Sand.jpg
    Cleaner Sand.jpg
    202.2 KB · Visningar: 732

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg