Kanonfina, men har du tagit den bilden??
~Paul~
JUPP!!
därav alla skuggor tyvärr men hoppas att det går att se!!
Kanonfina, men har du tagit den bilden??
~Paul~
Vi har pratat många ggr om Muhréns Sliperi i den här tråden. Här är en lite video med Lennart Muhrén angående korrekt slipning: http://gptv.abcdn.net.n0.abcdn.net/...v.abcdn.net/Ovrigt&playfile=kniv_flv-750k.flv
~Paul~
Jag tyckte att bilden var jättebra!JUPP!!
därav alla skuggor tyvärr men hoppas att det går att se!!
Grattis. Förstår din lycka .Tack, äntligen börjar jag få fason på sliperiet!
Va kul. Ja, JCK är extremt snabba och bra. Grattis!
Såvida någon har missat det. Fällkniven rear ut sina kockknivar i PP serien. Man betalar bara 30 procent på ursprungspriset!!
Personligen är jag inte vän av helmetallknivar men kunde likväl inte låta bli att inhandla modellen PP12 i laminerat Fax20 pulverstål. Pris med frakt: knappa 1 500:- för en kniv vars initialpris med frakt skulle hamna runt 4 600:- !
http://www.fallkniven.com/pp-serien/sv-pp.htm
~Paul~
Sorry .Dammit! Var du tvungen att ta den sista?!
Men, Paul, jag skall åka till Japan om ett par veckor. Tycker du man skall passa på och slå till på någon schysst kökskniv i bra stål eller är prisskillnaden mellan Japan och Europa för liten? Mest kniv för 1000-1500kr? Litet sugen på en santoku... Någon särskild affär som är intressant att besöka i Osaka eller Tokyo?
1. De har funnits ett tag. Om jag inte misstar mig så har Quicksnappen en specialanordning på slidan för upphängning och avtagning från bälte och knapp.1. 3 st för Clas Ohlson nya knivar.
2. Det som är nytt med denna kniv är att kolstålet har ersatts med ett rostfritt stål.
3. Vad är t.ex vitsen med det vågtandade bladet? Min ”brödkniv” i köket har lite av vågtandning, men vad gör dessa små tänder för nytta på en slidkniv?
2. Den har funnits i rostfritt tidigare, liksom i laminerat Uddeholm UHB 2140 (O1) kolstål. Modellen heter egentligen Classic Scout (tidigare bara Scout). Steget över till rostfritt anser jag är ett steg neråt, jämfört med laminatkniven.
Ja, med tanke på vad man får så är nog priset lite högt.Jag reagerar på priset.
Köpte på mig en Fiskars skalkniv idag
Ja, med tanke på vad man får så är nog priset lite högt.
Fiskars har tyvärr som så många andra klantat till det. Sedan något år tillbaka så kör de med 420J2 i sina knivar. Det är vad många företag (t ex Fällkniven) använder som kappa i deras laminatknivar!!
~Paul~
De är bara snäppet bättre än Fiskars. Har för mig att det handlar om ett simpelt INOX stål.men det blev en Sveico tillverkad i Gnosjö om jag fattat rätt.
Kvaliteten på den vet jag inte alls, men den är iaf relativt skarp från affären (fast jag överhalade den med rakknivsstenen + läder), och ska nog duga åt mig.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |