Ja och nej .Det är nog inga problem att slippa bort anknäbben heller. Förresten tillverkar EKA knivar i Sverige längre?
~Paul~
Ja och nej .Det är nog inga problem att slippa bort anknäbben heller. Förresten tillverkar EKA knivar i Sverige längre?
EKA kommer ut med nya modeller. Knivarna är av den typ som andra tillverkare gör, inget nytt. Jag som hade hoppats att EKA skulle komma ut med en ergonomisk supertäljare med ett fodral i läder och dangler. Nu står mitt hopp till vad det står i DT, att Mora of Sweden och Lars Fält har ett visst samarbete.
Länk(skrolla ner):http://www.eka-knivar.se/en/products
1. Ja, vilket sammanträffande!1. Roligt att jag för bara nån vecka sedan efterfrågade en Eka med enhandsöppning här i knivtråden... ;-)
2. Tror ni man törs gissa att bushien har deras rostfria Sandviksstål?
EKA kommer ut med nya modeller. Knivarna är av den typ som andra tillverkare gör, inget nytt. Jag som hade hoppats att EKA skulle komma ut med en ergonomisk supertäljare med ett fodral i läder och dangler. Nu står mitt hopp till vad det står i DT, att Mora of Sweden och Lars Fält har ett visst samarbete.
Länk(skrolla ner):http://www.eka-knivar.se/en/products
Tanto-bladen verkar lite intressanta, även om jag inte riktigt vet vad jag ska ha det till, men det är snyggt Speciellt tillsammans med det orangea G10
Tanto-utformningen ger en starkare spets. Bra om man gillar att sticka med spetsen. Nackdelarna överväger dock - om man inte är en ninja.
Tanto-utformningen ger en starkare spets. Bra om man gillar att sticka med spetsen. Nackdelarna överväger dock - om man inte är en ninja.
Haha, då måste jag alltså bestämma mig för om jag ska vara ninja eller inte
När du säger att nackdelarna överväger, vilka är då det? Det uppenbara är väl att det blir sämre/svårare att skära och tälja med den då det blir en konstig övergång vid "hacket". Är det någonting annat, eller menar du att det är så stort minus att det räcker?
__
Fredrik
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |