Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Hej! Jag tänkte fråga er som är knivmakare och experter en sak. Frågan är säkert lite småtöntig, men här kommer den?

Vilken är den snyggaste modellen av lappkniv?

Nytt från Spajderkå. Tycker de verkligen lyckats med handtag/grepp och avsaknad av choil, ansats och fingerurtag i grepp här, därför lägger jag upp det. Men bladet är det väl ingen seriös som vill ha...

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    29.4 KB · Visningar: 824
Haha, ja jag har sett den tidigare och inte ens orkat kommentera den. Designen är så typiskt "amerikansk". Snacka om en totalt värdelös bladform!

~Paul~

Ja hur svårt kunde det varit att fortsätta med flatslipningen in till handtaget, och göra en användbar spets istället för den minst användbara i knivhistorien efter den avbrutna? Då hade de faktiskt fått en vinnare!

Ja hur svårt kunde det varit att fortsätta med flatslipningen in till handtaget, och göra en användbar spets istället för den minst användbara i knivhistorien efter den avbrutna? Då hade de faktiskt fått en vinnare!
Ja, precis.

Med sådana förbättringar så hade dock kniven sett ut i stort sett som alla Terzuolas modeller ;). Det vill säga bortsett från slipfasen. Han brukar föredra skålslipning:

https://www.google.se/search?q=Spyd...rO4QT3yIDABA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1600&bih=787

~Paul~

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg