Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Så smått... Hundgårdarna tar en djävla tid... 4 x 24 kvm + hundhus på 20...

Men det blir klart innan jakten drar igång på allvar ( och den nya valpen..;))
J
 
Har som jag nämnt tidigare flyttat ifrån Stockholm's innerstad till en mindre gård på landet:)
Sjukt med utrymme....
Börjar få ordning på ladd/vapen/ jakt kniv huset, japp ett eget hus på 25 kvm dedikerat till det jag sysslar med mest ( nästan, måste tydligen jobba också..)

Fräste ner ett T- track system,allt sitter i nylon/ plast plattor, även Wicked edge;)
Har en mindre verkstad bredvid..Funderar på vad jag "behöver" för maskiner...? Pelarborr har jag, bandsåg står på listan även en ordentlig band slip, typ "Håkansson".
Har ett gäng blad ifrån Seved som jag har lite beställningar på att få ordning på nu i sommar, skall bara hinna med det under tiden jag bygger hundgårdarna klart ...
J.

Oj, så välordnat !!!

Kul att se, Nyxo.
Ser ut som högsta vinsten att lämna Fjollträsk, för landsbygden.

Har du närbilder på knivsamlingen?


Mikael
 
Så inihelvetes skönt... 20 min. Till närmsta jakt marken ( en granne har sagt att jag gärna får släppa byrackorna på hans mark, 5 minuters promenad..) & allt utrymme!

De flesta av knivarna används ( syns nog....) en del är rent nostalgiska & är säkerligen 20-25 år sedan jag köpte ( gerber & cold steel..).
ImageUploadedByTapatalk1373791383.786728.jpg
ImageUploadedByTapatalk1373791399.019350.jpg
Lite blad ifrån Seved som skall fixas..
ImageUploadedByTapatalk1373791419.602427.jpg

Så måste jag nog slänga in ett par bilder på min Sako 85, kaliber 9,3x62 som har varit på fix hos en vapen smed!
Dedikerad hundförar/ E- söks bössa
Kortad pipa till 48cm.
Öppna riktmedel.
Rembygel fäste på pipan.
Snabb fästen på kolven.
Infräst fäste för lampa
Ring fräst i pipan för mynnings skydd.

Allt glas blästrat & kok blånerat..
ImageUploadedByTapatalk1373791705.319124.jpg
ImageUploadedByTapatalk1373791728.935752.jpg
ImageUploadedByTapatalk1373791744.252638.jpg
 

Liknande trådar