Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Såg precis att Moras helsvarta (handtag) Companion börjat dyka upp hos återförsäljare. Trevligt. Vad tror ni, kommer de även att ge ut Heavy Duty-varianterna i andra färger och kanske till och med i rostfritt? De har ju sin oranga Survival i 3.2mm rostfritt, så förhoppningarna känns något så där goda..Har försökt fråga MoS men inte fått några svar.

En rostfri Heavy Duty med helsvart handtag hade varit numero uno på min lista.

Äh, köp den här istället! :)

10533.jpg

re

Tänkte jag visar den här jag gjort av desert ironwood. Pillade dit lite filework också och punktgraverade bolstret. Gjorde bladet bara ca 8 cm långt o hela ca 17 cm långt. Hamon härdade bladet. Hoppas ni gillar och ni får säga till om det blir jobbigt med mina kniv bilder:)

ettpe.jpg

fyra.jpg

treeit.jpg

97147800.jpg

Tänkte jag visar den här jag gjort av desert ironwood. Pillade dit lite filework också och punktgraverade bolstret. Gjorde bladet bara ca 8 cm långt o hela ca 17 cm långt. Hamon härdade bladet. Hoppas ni gillar och ni får säga till om det blir jobbigt med mina kniv bilder:)

Jättefint Kimmo!

Bilder är helt nödvändigt så det slipper du inte undan!
Mycket fin Desert Ironwood.

Mikael

re

Hej.
Ändbutten på den här har jag tången igenom. Borrat en liten inskjutning o bricka. Platt bankat tången mot brickan och slipat av lite för att jämna lite. I det lilla runda hålet sen har jag lagt i svart epoxy så det blir som en liten svart prick i änden. Tången har också fullt av epoxy i ändbutten precis som i hela skaftet. Hoppas du förstår vad jag menar med min diffusa förklaring.:)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg