Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Jag köpte en KNV1 bara för att jämföra med.

http://laddstationer.blogspot.se/2013/02/dagens-nej-vi-har-inte-kopierat-nagot.html

Som väntat, inget oväntat.

Det är ju ett klassiskt läge att slippa utvecklingskostnader, köra med lättslipade billiga råmatererial och sälja till ett pris precis under originalet. Du bidrar till att bevisa att grejen håller. Tack för att du varnade efterföljande.
När vi jobbade i CA gick flera på Kinesiska Victornox som klarade av att göra en tändsticka till tandpetare, sen var de slöa. Men de var ruskigt billiga.
go tur

Vas gillar ni den här då?
Ser bra ut men lite för kort för min egen smak. Rejält dyr dessutom. PP-serien har enligt min åsikt ett bättre stål och var mer prisvärd på sin tid, framför allt med tanke på den långa REA-perioden. Stålet CoS ligger någonstans mellan VG-10 och 3G i kvalitet. Inte lika bra som SRS-15 med FAX 20-kärna således.

~Paul~

när jag ändå är på gång med favvo knivar... bröd knivarnas kniv!

har varit runt i världen med mig på både jobb & tävlingar!

Bilagor

• brödkniv 1.jpg
    brödkniv 1.jpg
    35.8 KB · Visningar: 560
  • brödkniv 2JPG.jpg
    brödkniv 2JPG.jpg
    35.7 KB · Visningar: 572
re

Jag visar den här med bara för att jag sitter här o har inget att göra. Också en i randall stuk jag gjort av black ash burl stabbat o o1 stål.

ett-387.jpg

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg