Det är bara en kniv i VG-10 som ingår i denna serie. Resten är tillverkade i ett tyskt 1.4116 på licens i Kina.
~Paul~
Ok. Tack för hjälpen. Blir till att köpa en sådan där kockkniv i alla fall.
Det är bara en kniv i VG-10 som ingår i denna serie. Resten är tillverkade i ett tyskt 1.4116 på licens i Kina.
~Paul~
Den är ganska prisvärd. Synd bara att bladet är så pass kort. Har hört många positiva saker men också några negativa.Ok. Tack för hjälpen. Blir till att köpa en sådan där kockkniv i alla fall.
Den är ganska prisvärd. Synd bara att bladet är så pass kort. Har hört många positiva saker men också några negativa.
~Paul~
Å jag beställde en SRM 704 och en Tekut LK5080 från Exduct
På så sätt . Ja då kommer den säkert att passa.Den kommer nog att bli bra hemma hos oss. Jag låter inte frun använda längre knivar än så!
Den är ganska prisvärd. Synd bara att bladet är så pass kort. Har hört många positiva saker men också några negativa.
~Paul~
Hej folket
Det mest intressanta med knivar är att det alltid måste vara en eller flera kompromisser men en viss design (tycker jag). Älskar knivar och har alltid velat samla sedan liten pöjk.
Ser flera stora nackdelar med exempelvis Mora 2000 som "bushkniv", men mycket fördelar.
Hur är Moras 3,2mm -knivar?
Exempelvis Bushcraft Black
http://www.moraofsweden.se/aventyr/bushcraft-black
Finns det någon Mora med full tånge?
Jag tycker att Mora Robust är ett riktigt fynd för de 79 kronor man får betala på Clas Ohlson. Jag köpte en häromdagen om upptäckte då att dom nu slippar ryggen på bladet. Tidigare så var den råa kanten från stansningen kvar. Tydligen så har man lyssnat på "gnället" från alla bushcraftare som vill använda kniven på tändstålet!
Ja det finns några stycken men de är inte vanliga. T ex Lapplander-serien:Finns det någon Mora med full tånge?
Hehe, inte illa det. Borde tilltala mig =)
Har varit borta en del och läst gamla inlägg och recensioner från många av er. Bra resurs.
Kikade som bekant på en Casström No 10 SFK och Eka W11. Casströms har verkligen tilltalat mig. Någon som har bra förslag på att göra hölstret mer till en "dangler". Paracord?
Var på nätet köper man bäst Paracord som boende i Sverige? Är det butiker som gäller?
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |