Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Det "tråkiga" är att man blir genast sugen på en massa diverse linor som man egentligen inte behöver. Jag sitter redan nu på åtskilliga meter med svart, OD och beige paracord. Vad jag skall med mer av denna vara vet bara gudarna...

:)

~Paul~

Ha, ha, ha, ha! Ja, jag vet precis vad du menar! Har en stor (å jag menar stor) väska med paracord, pärlor, spännen och en massa annat jox. Likväl sitter man där och beställer mer titt som tätt. :)

Hmm... Det är nästan som det där maniska kniv- och yx-samlandet man håller på med. :) Min fru säger att jag nog var jägare/samlare i ett tidagare liv. Mest samlare dock! ;)
 
Ha, ha, ha, ha! Ja, jag vet precis vad du menar! Har en stor (å jag menar stor) väska med paracord, pärlor, spännen och en massa annat jox. Likväl sitter man där och beställer mer titt som tätt. :)

Hmm... Det är nästan som det där maniska kniv- och yx-samlandet man håller på med. :) Min fru säger att jag nog var jägare/samlare i ett tidagare liv. Mest samlare dock! ;)
Vi är rätt lika på alla punkter :).

Jag samlar dessutom på en massa annat som ytterligare komplicerar mitt liv ;).

~Paul~
 
Ja, det är en bra sajt som representeras av en trevlig kille ;).

~Paul~

Mycket trevlig kille. Han har dessutom Dyneema, som är ett mycket trevligt material att jobba med. Där finns stora möjligheter till att göra hela cirklar (utan att bränna) och annat skoj. Har pillat lite med det till hängmattan :)
 
Mycket trevlig kille. Han har dessutom Dyneema, som är ett mycket trevligt material att jobba med. Där finns stora möjligheter till att göra hela cirklar (utan att bränna) och annat skoj. Har pillat lite med det till hängmattan :)
Intressant. Får kolla in Dyneeman. Har aldrig provat det eftersom jag varit nöjd med Paracordlinan. Kanske ändå läge att testa något nytt.

~Paul~
 
Dyneema är tuffa grejer. Z-packs gjorde en förbaskat trevlig rygga i tyget som jag gärna testat.

En annan grej knivknäppisar: SK6 Krut från Fällkniven...vad säger ni? Börjar bli lite fascinerad ändå....
 
Dyneema är tuffa grejer. Z-packs gjorde en förbaskat trevlig rygga i tyget som jag gärna testat.

En annan grej knivknäppisar: SK6 Krut från Fällkniven...vad säger ni? Börjar bli lite fascinerad ändå....
Visst. Man har kikat på Randall och tillfört en svensk touch på designen i form av björkmasur. Snyggt!

Som användarkniv så finns det bättre knivar men som vitrinskåpare med wow-faktor kan den befinna sig bland de främsta ;).

~Paul~

PS Nu är jag rejält sugen på att testa lite Dyneema‼
 
En annan grej knivknäppisar: SK6 Krut från Fällkniven...vad säger ni? Börjar bli lite fascinerad ändå....


Visst är den fin och jag använde den ganska mycket i början främst för att prova det nya stålet men jag ramlar alltid tillbaka på NL3 Frej som är min favorit bland FK:s 6".

img4064.jpg


Fredrik
 
Ojdå, Lapplandern kostar ju en hel del, ser jag. En sån har jag ligger o skräpar någonstans i en låda, köpt för väldigt länge sedan. Kan vara ide`oleta fram den då kanske.....
 
Visst är den fin och jag använde den ganska mycket i början främst för att prova det nya stålet men jag ramlar alltid tillbaka på NL3 Frej som är min favorit bland FK:s 6".

img4064.jpg


Fredrik

Fantastiskt fin trio! Men NL3 är väl ändå gubben Njord? ;)

Är det någon här som har några erfarenheter av FK SK1 och/eller SK3? Börjar få ett obehagligt sug efter någon av dom... :)

Fredrik, va skulle du lägga upp den där bilden för... Nu ställde du till det i huvudet på mig... Usch... :)
 
Senast ändrad:
Ojdå, Lapplandern kostar ju en hel del, ser jag. En sån har jag ligger o skräpar någonstans i en låda, köpt för väldigt länge sedan. Kan vara ide`oleta fram den då kanske.....

Ja, jag såg också att de kostade en del. Har liksom du några stycken. Ärligt talat så tycker jag att de nu är alldeles för dyra med tanke på konkurrensen.

~Paul~
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg