En Spyderco Delica 4 med Emerson Wave-blad.
Får man fråga varför du valde den här varianten och inte FFG-modellen?
~Paul~
En Spyderco Delica 4 med Emerson Wave-blad.
En detalj som stör mig litegrann är en miss i finishen i det karakteristiska Spydercohålet.
Är ingen big deal egentligen. Är det någon här på forumet fått ett blad med samma lilla miss? Svårt med macrofoto med mobilen men det är en lite borrskägg (eller vad man ska kalla det) kvar...
Får man fråga varför du valde den här varianten och inte FFG-modellen?
~Paul~
Det där förekommer av och till. Har också en och annan spydie som uppvisar det här felet. Inget att bry sig om om man ändå använder kniven.
~Paul~
http://www.tradera.com/-brusletto-kniv-villmann-spesial-f-250-ny-auktion_340893_170426982Tack Paul, Mikael ock MAW.
Det visade sig att Brusletto Villmann Spesial inte är så lätt att få tag på.
Kanske man skulle skaffa en bit stål och göra en egen, designen kan man ju sno det mesta av och sedan anpassa till eget tycke och smak.
Det borde väl gå bra att härda med hjälp av en gassvets?
/Roy
Förstår.FFG-modellen dimper ned i brevlådan framöver med all säkerhet Som jag skrev tidigare så är jag intresserad av olika tekniska lösningar. På de knivar jag samlat på mig hittills så har det antigen varit låsnings eller öppningsmekanismen som lockat. Jämför lite hur olika tillverkare löser det.
Bladformen och material filurar jag självklart över med!
Finns som sagt på XXL, iallafall i Örebro för 1499kr.Tack Paul, Mikael ock MAW.
Det visade sig att Brusletto Villmann Spesial inte är så lätt att få tag på.
Kanske man skulle skaffa en bit stål och göra en egen, designen kan man ju sno det mesta av och sedan anpassa till eget tycke och smak.
Det borde väl gå bra att härda med hjälp av en gassvets?
/Roy
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |