Fina båda två. Det är frågan vilken som egentligen är snyggast. Jag gillar mässing på något sätt. Men det är klart, ebenholts slår högre.Ja men Hattori 1050 är i Nickelsilver och Ebenholts.
Mikael
~Paul~
Fina båda två. Det är frågan vilken som egentligen är snyggast. Jag gillar mässing på något sätt. Men det är klart, ebenholts slår högre.Ja men Hattori 1050 är i Nickelsilver och Ebenholts.
Mikael
Ja självklart.Bägge är fina men den avgörande skillnaden är stålet i bladen:
AUS8 i HRC58 mot Lam. VG-10 i HRC 61.
Hattori bladet håller skärpan mycket bättre!
Mikael
Bilder på Ditt ex. är ett måste!
Mikael
Duger till att peta naglarna med . Skämt åsido. Fin kniv!Det är ng speciellt med den där Glocken.
När vi nu är inne på knivar tänkta för militärt bruk så måste jag visa denna, också en favorit. Al Mar SERE Attack gjord i SEKI med AUS-8 stål. Utstrålar kvalitet.
Fredrik
Skall bli trevligt!Fina objekt som visas. Blir bara bättre denna tråd hela tiden. Har en speciell Randall mod 2 som är influerad av en annan engelsk strids kniv från början jag drar upp en bild på när jag kommer hem från jobbet.
Funderar lite på när du skriver damast vg10.. Det kan inte vara damasteel då? Ett grymt bra damast stål som är svårt att få info om innehållet på då det är hemligt i stora drag.