Cowry X är förmodligen bland de svåraste ståltyperna att fixa damaskeffekt på. Undrar vad för annat stål som man skulle blanda i där .
~Paul~
Så sant förstås, det står inte vad det sk damaskstålet på NL5 clx är gjort av.
Mikael
Cowry X är förmodligen bland de svåraste ståltyperna att fixa damaskeffekt på. Undrar vad för annat stål som man skulle blanda i där .
~Paul~
Idun är en av dom få 4" blad som jag använder, har lite förkärlek till 6" och 3" blad. Bilder är ju alltid roligt och när vi nu har nämnt CowryX.
Fredrik
Var lite otydlig där. Jodå det är min fast det är inte den som jag använder, har även en "vanlig" Idun. Visst är den nog en hyllvärmare för dom flesta men jag vet ett par stycken som faktiskt använder sina CowryX Idun. Min på bilden är en av dom 50st första som Fällkniven gjorde, den har en annan slida än vad som är på dom senare. FK slutade snabbt med den mörkbruna då dom tyckte den var för sladdrig. Numer så har dom också slutat att skicka med renskinnspåsen och fällen, lite synd.
Fredrik
Idun är en av dom få 4" blad som jag använder, har lite förkärlek till 6" och 3" blad. Bilder är ju alltid roligt och när vi nu har nämnt CowryX.
Fredrik
Tack Mikael.
Nä bilden syns inte för mig heller. Flera av mina senare bilder från Imageshack har plötsligt slutat fungera medans äldre bilder finns kvar, konstigt?
Fredrik
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |