Oj, det var snabba ryck. Vilken shop har du anlitat?Precis min tanke. Diamantpasta på väg! Jag tror blå Dialux--> 0.5 diamant kan bli finfint!
~Paul~
Oj, det var snabba ryck. Vilken shop har du anlitat?Precis min tanke. Diamantpasta på väg! Jag tror blå Dialux--> 0.5 diamant kan bli finfint!
Håller med. Kvalitetskontrollen är lite si och så när det gäller knivar i mittensegmentet. Tråkigt!Har just fått hem mina tre Gerber LST. proudly Made in USA. Slipningen på alla tre har hamnat snett och osymetriskt samt är vinklade i ca 40-45 grader. Ett blad i ett mjukt rostfritt stål. Hur svårt kan det va egentligen. Detta tillsammans med Flera case med branta vinklar och ett skräckexempel i form av en queen. Börjar tvivla på kunnandet. Min nya chinatillverkade Spyderco Kivi, en enkel EKA 88, vicar och en wenger samt flera moror och hultaforsar har alla kommit utan dessa fel. Jag hetsar här mot folkgrupp men amerikanerna får nog skärpa sig om de skall behålla ett gott rykte som tillverkare av knivar.
Bosse
Det var ett mycket bra pris!
Haha, nässprayen är kanske "det hemliga vapnet" .
Hur som helst så räcker även små mängder långt. Att dock sända iväg en kniv är kanske inte så ekonomiskt trots allt. Lika bra att köpa en egen spray.
Har hittat den här sajten: www.strop-shop.co.uk/01-micron-diamond-spray-25ml-in-pump-spray-bottle-100-p.asp
~Paul~
Nej, det är sant. Å andra sidan kostar sprayen ca 100:- att få hem från UK. Inte heller det är ett pris som man direkt blir chockad av .Jag antar att det är en typo. Nu är jag iofs inte jättekunnig gällande postens priser inom sverige, men en liten strigel kan väl inte kosta mycket att slänga i ett brev?
Nässprayen använder jag som polermedel för näsan, mycket bättre än autosol
Nej, det är sant. Å andra sidan kostar sprayen ca 100:- att få hem från UK. Inte heller det är ett pris som man direkt blir chockad av .
~Paul~
Fattar. Jag brukar heller inte nagelfara hela marknaden när jag skall till att köpa något. För jobbigt helt enkelt.Det var lite billigare än att köpa från landet i väst! Men nu fick jag ju trots allt äkta Amerikansk vara Och vi har ju konstaterat i förra sidan att dom är riktigt bra på att slipa symmetriska eggar, bland annat!
Jag tror nog säkert det finns billigare sprayar än den jag köpte, det är trots allt inte kvastfysik det snackas om... men jag läser främst amerikanska forum/ser amerikanska youtubefilmer och då händer det lätt att det rekommenderas amerikanska produkter. Det kanske vore bättre att kika in på britishblades så kanske man slipper bli pank på fraktkostnader
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |