Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Härligt. Gillar dessa knivar med sköna reklamtryck, värde och nostalgi i sig.
Väntar själv på paket innehållande en Fällkniven PXL WH och TK4...önskar man kunde lagt upp lite bilder på dem ikväll så att sä klart :)
PXL WH ska få utmana och antagligen vinna över mina mycket omtyckta Paramilitary 2. TK4 ska ersätta min Dragonfly 2 som jag sålt.

/M

Härligt.
1. Gillar dessa knivar med sköna reklamtryck, värde och nostalgi i sig.

2. Väntar själv på paket innehållande en Fällkniven PXL WH och TK4...

3. PXL WH ska få utmana och antagligen vinna över mina mycket omtyckta Paramilitary 2. TK4 ska ersätta min Dragonfly 2 som jag sålt.

4. Ps En som du borde väl ändå veta bättre än att inte käka chips samtidigt som man grejar med knivsamlingen
1. Jag likaså. Lite mer karaktär över en sådan kniv :).

2. Grattis! Du kommer säkert att vara nöjd. Var det på extrapris?

3. Du kan väl återkomma med ett utlåtande.

4. Haha, sorry för det. Skall aldrig hända igen ;).

~Paul~

2. Grattis! Du kommer säkert att vara nöjd. Var det på extrapris?~Paul~

Ja, typ. Beställde lite grejer från andra sidan atlanten så allt som allt blev det nog 2/3 av Sverigepriset. Så det var ju bra.

Absolut. Ska testa lite i höst. Ergon ser mycket fin ut på PXL WH och TK4, så det här ser jag fram emot.

/M

Ja, typ. Beställde lite grejer från andra sidan atlanten så allt som allt blev det nog 2/3 av Sverigepriset. Så det var ju bra.

Absolut. Ska testa lite i höst. Ergon ser mycket fin ut på PXL WH och TK4, så det här ser jag fram emot.

/M
Låter kanon! Det är märkligt att det skall vara dyrare att handla svenska produkter inrikes än att skicka efter dem från USA...

~Paul~

Ja, visst är det lite upp och ned när till och med svenska produkter som Fällkniven och Hilleberg blir billigare.
Det andra som ligger i paketet är en uppsättning 8" Dia-sharp stenar. Mailade ju dig lite ang slipriggar härförleden, Wickededge och Edgepal etc. Kontentan blev att jag nu ska bygga en rigg som bygger på samma moment/sliprörelse som Sharpmakern men som sagt med större slipyta (8x3") och framförallt så ska den få steglöst inställbar slipvinkel :)

/M

Ja, visst är det lite upp och ned när till och med svenska produkter som Fällkniven och Hilleberg blir billigare.
Det andra som ligger i paketet är en uppsättning 8" Dia-sharp stenar. Mailade ju dig lite ang slipriggar härförleden, Wickededge och Edgepal etc. Kontentan blev att jag nu ska bygga en rigg som bygger på samma moment/sliprörelse som Sharpmakern men som sagt med större slipyta och framförallt så ska den få steglöst inställbar slipvinkel :)

/M
Skall bli intressant att se frukten av dina ansträngningar. Vi hoppas på en del bilder ;).

~Paul~

Ja, jag lägger upp lite bilder när den är klar. Har lite överskott på projekt och underskott på tid just nu, men någon gång i höst så!

/M

Mina favoriter

Mina favoriter. Moran håller på att få en kydexsslida, ska dit med lite öljetter (någon som vet var man köper några få öljetter som klarar 5 mm tjockt?).

Bilagor

• IS7D0375.jpg
    IS7D0375.jpg
    50.4 KB · Visningar: 910
  • IS7D0374.jpg
    IS7D0374.jpg
    52 KB · Visningar: 1,264
Fina bra knivar det där. Vad har du WM1 till? Lite nyfiken då jag själv köpte en för länge sedan som jag fortfarande inte börjat använda.
Ja, Mororna är suveräna men man kan med gott samverka ge dem lite kydex eller läder. Jag köpte nitar på bla Nordell men ska man bara ha några få så blir det ju orimligt. Du har ingen slöjdbutik i närheten att kolla i? De som säljer läder har ofta mycket nitar. Jag har nog inga som uppfyller dina krav, annars kunde du fått några.

/M

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg