1. De är inte så märkvärdiga. Lite formgjuten epoxy bara. Jag har sedan denna bild togs polishat upp skollorna. Så nu är de helt släta och skinande. Bilden är dock tagen innan renovering:1. Customskollorna vore intresanta att se på bild.
2. Explorer är väl en fin, välutrustad minimalist, men numera utgången modell?
3. Förstoringsglaset är faktiskt bra.
4. Jag har lite grön canvas micarta liggande som jag funderar att sätta på en climber som jag likaledes har liggande.. Tänkte att det skulle räcka till en grön micarta classic oxå. Kanske filar jag bort nyckelringen som jag inte gillar på de större knivarna.
5. Bryr mig inte heller om tandperaren
6. pinsetten är trots allt användbar.
7. Kanske vackert ådrad masurbjörk, Har nån bit att såga skivor ur.
8. Dessutom vad gäller kroken, skulle kunna bli en bra mejsel att skruva i kontakter med, likt lilla Letherman pst mejseln. Det är ju dock fingergreppet i kroken som ger själva taget i verktyget. Jag ogillar kroken starkt men är inte heller förtjust i ideen med svåranvända verktyg i en SAK.
9. När jag tittade efter mercatorn såg jag en Lone wolf city knife som designats av loveless som jag åtrår sedan bort åt ett decenium. Bäst att krascha hårddisken...
2. Den finns att köpa men min variant är mer minimalistisk än den kontemporära. Den nya kostar runt 400:- kronor. Min kniv är från slutet av 80-talet.
3. Verkligen! Man kan tydligen göra upp eld med hjälp av det och lite sol .
4. Låter kanon! Gillar heller inte den där ringen eller fästet till densamma.
5. Håller med igen. Jäkligt ohygieniskt om man nu använder den. Det är avsevärt lättare att snickra till en fräsch, ny, när man är ute i busken.
6. Pincetten är användbar när man fått flisor i händerna eller (som undertecknad) sjöborretaggar i foten.
7. Snyggt! Snacka om custom.
8. Bra idé. Man vill trots allt att den skall ha något syfte.
9. Haha, hur många ggr har man inte sagt så .
~Paul~
PS Glömde säga att min gamla Explorer som tur är inte har den töntiga kroken!! Kroken presenterades 1991 på 91 mm modeller med sax.
Senast ändrad: