Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Den mest användbara Victorinoxen torde vara Compact...minus den där universalkroken som är just motsatsen. Den har dock en inbygd fil på just den modellen. Tydligen finns kroken pga att alla postpaket hade snöre runt sig i Schweiz förr, och man använde kniven som handtag. Visste ni kanske redan. Jag är nog förresten helt OT....

/M
Det där med kroken var ju kul, ty min kära hustrus morbror frågade mig vad han skulle använda just den kroken till.

Stefan

Det där med kroken var ju kul, ty min kära hustrus morbror frågade mig vad han skulle använda just den kroken till.

Stefan
Jag har på en av mina knivar slipat insidan av kroken på den ena sidan. Den funkar ganska väl som buköppnare till mindre fisk. En annan variant är att göra om den till kroklossare. Ytterligare en möjlighet är att göra om den till det verktyg som man saknar på den specifika modellen, t ex en hexnyckel.

~Paul~

Kniv,tång,såg,flera skruvmejslar, 2 petmojänger o karbinhake. Sedan kan man visst köpa tillberhör därutöver. Visst ja ,hammare, bälteskapare o kapsylöppnare är det og. Det följer med en fast nyckel till något på gevärssikten också. Utbytbara stål på avbitaren. Jag köpte den i Amärrka, betalade strax över 1000 :-

Kniv,tång,såg,flera skruvmejslar, 2 petmojänger o karbinhake. Sedan kan man visst köpa tillberhör därutöver. Visst ja ,hammare, bälteskapare o kapsylöppnare är det og. Det följer med en fast nyckel till något på gevärssikten också. Utbytbara stål på avbitaren. Jag köpte den i Amärrka, betalade strax över 1000 :-

Den verkar trevlig. Jag har kollat på den förut och är lite sugen på den
. Japp den är gjord för M16 och AR 15 användare.

seved

Heads up!! Mit privata email-konto har blivit kapat!

Mitt råd är att inte öppna några mail från mig förrän jag rett ut saken. Skicka heller inget för säkerhets skull. Jag kommer dessutom att skapa ett nytt konto. Det gamla blir således överflödigt.

~Paul~

re

Viulket jävla skit. Var med om det ca ett år sedan. Helt plötsligt skickade mitt e mail konto en massa jävla reklam till folk. Fick förklara mig både här o där för att reda ut allt.

Vad vet ni om denna kniv?

ett-185.jpg

Viulket jävla skit. Var med om det ca ett år sedan. Helt plötsligt skickade mitt e mail konto en massa jävla reklam till folk. Fick förklara mig både här o där för att reda ut allt.

Vad vet ni om denna kniv?
Ja, det är verkligen skit. Jag har skaffat ett nytt konto och ändrat lösenordet till det gamla (hackade) kontot. Så nu bör det funka som vanligt igen. Folk skriver och undrar vad man sysslar med. De har fått en jäkla massa spam.

Det är som bekant en Brusletto Hunter med några år på nacken. Fina knivar. 12C27 stål och valnötshandtag.

~Paul~

Ja va tråkiga dom är när dom håller på å hackar sej in överallt. Jag hade nåt skit oxå för några år sen. Fn att dom inte kan göra nåt nyttigt istället.

Jag fick ett konstigt mail förut depaul, men jag kastade det.

Seved

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg