5 stycken för 300:-! Det var billigt! Här kommer en liten fällis, Kinatillverkad, men riktigt gedigen.
Den ser fin ut, fina linjer. Men man blir ju lite tveksam till Kina tillverkade knivar.
seved
5 stycken för 300:-! Det var billigt! Här kommer en liten fällis, Kinatillverkad, men riktigt gedigen.
Ja, det är precis vad jag också har erfarit.Knivarna har jag läst lite här o där om . Kina kvalitet. Verktygena är tydligen mycket som är
gjort i USA o riktigt bra men man får kolla även där innan man köper att det inte är kina gjorda prylar..
teng tools o snap on börjar mer o mer att luta åt varandra när det gäller kvalitet.
Snap-On knivar vet jag inte ett dugg om, men deras verktyg ska vara bäst i världen. Varsågoda och tyck något annat. Personligen har jag bara erfarenhet av en momentnyckel som bör vara en 50 år cirkus.
Teng Tools är nog det sämsta skit som tänkas kan.
Erik Anton Bergkniven tänkte jag ropa på men tyvärr så kom jag inte in på Tradera. Det var helt omöjligt att logga in.Tänkte lägga upp lite bilder på mina senaste knivar.
Den första ropade jag in häromdagen, Berg Eskilstuna, 30cm blad. Känns hyffsat "köttig".
Den andra är också en Eskilstuna, Knivman, 23cm blad. Hittade den på Amnesty, 10kr.
Sist lägger jag ut lite bilder på mitt första knivskaft och slida som jag gjort. Vanlig björk och ett Frosts laminatblad 10cm. Slidan gjorde jag färdigt ikväll. Kändes lite haffsigt, men någonstans ska man väl börja. Tror jag kommer kunna ha lite nytta av kniven.
Erik Anton Bergkniven tänkte jag ropa på men tyvärr så kom jag inte in på Tradera. Det var helt omöjligt att logga in.
Så här på bild så har den dock avsevärt mer slitage än vad som syntes på traderabilden. Jag antar att det rör sig om gropfrätning? Stålet är väl kolstål, om jag minns rätt (1075 grad)?
Knivman-kniven ser däremot fin ut. Gillar den franska bladprofilen. Sandvik 12C27.
Fint arbete med moran. Jag har ett gäng sådana, fast med traditionella grepp. Vad är det för läder i slidan?
~Paul~
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |