Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Hej Vänner. Eftersom jag har haft lite stiltje med knivar länge nu för att jag har andra saker jag måste prioritera så gjorde jag iordning lite i snickar boa. Döm av min förvåning när jag hittade en låda jag glömt bort en längre stund. Inne i den fanns dessa first grade dessert ironwood som är den bästa klassen på dessert ironwood man kan få tag på. Rätt dyra är dem också så jag fattar inte hur jag kunnat glömma dem. Nåväl, nu har jag jäkla fint material att använda när jag sätter igång iallafall :) Vad tycker ni?
mvh Kimmo L

ett-180.jpg

Ytterligare ett tillskott har inkommit. En Böker Plus Yellow Delrin Sodbuster med lock back bladlås och i AISI 440C bladstål.

Ärligt talat är jag dock tveksam till om det verkligen är 440C trots att det står så på bladroten. Bladet var extremt lätt att bryna upp med endast några få svep på Sharpmakern. Så lätt brukar inte äkta 440C vara. Kniven tillverkas som bekant i Kina ;).

Hur som helst, skollorna är i gul Delrin och backen i mässing, likaså chassit och logon.

För lite drygt 200 kronor kan man ändå konstatera att det är mycket kniv för pengarna.

Bilagor

• Min Böker PlusYellow Delrin Sodbuster.jpg
    Min Böker PlusYellow Delrin Sodbuster.jpg
    21.6 KB · Visningar: 529
  • Min Böker PlusYellow Delrin Sodbuster, 2.jpg
    Min Böker PlusYellow Delrin Sodbuster, 2.jpg
    24.7 KB · Visningar: 548
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.7 KB · Visningar: 567
Spydercon är inköpt i dag. Jag tappade exakt en sådan för ett par år sedan, #%***¤##!!
Den här kan ju aldrig ersätta den förlorade,men kanske med tiden kan jag lura mig själv........
Bökern har jag haft säkert i 20 år, många av den som EDC, den är använd och ser därför ut därefter.

Bilagor

• 20111014   Knivar 028.jpg
    20111014 Knivar 028.jpg
    30.3 KB · Visningar: 519
  • 20111014   Knivar 029.jpg
    20111014 Knivar 029.jpg
    29.4 KB · Visningar: 522
Mycket fina. Fina bilder dessutom.

Ser ut som en ganska snäv eggvinkel på Bökerkniven. Tråkigt när man tappar sina favoriter. Lider med dig.

~Paul~

En ganska ovanlig kniv är den här Buck 560C med Titanhandtag. Denna modell tillverkades en kort period under 90-talet och var en upphottad variant av den vanliga 110 Folding Hunter. Den såldes på den tiden av Fällkniven AB.

Bilagor

• Min Buck 560C Ti Folding Hunter.jpg
    Min Buck 560C Ti Folding Hunter.jpg
    16.6 KB · Visningar: 452
  • Min Buck 560C Ti Folding Hunter, 2.jpg
    Min Buck 560C Ti Folding Hunter, 2.jpg
    21.9 KB · Visningar: 447
  • Min Buck 560C Ti Folding Hunter i sitt fodral, 2.jpg
    Min Buck 560C Ti Folding Hunter i sitt fodral, 2.jpg
    42.7 KB · Visningar: 452
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.7 KB · Visningar: 460

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg