Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Som ni kanske kommer ihåg så klämde jag sönder ena skänkeln på min Leatherman Sceletool CX.
Hur som haver så gjorde jag en reklamation genom Weenas Sport för en ockenhalv vecka sedan, och i dag, med posten, kom en ny Sceletool helt utan något som helst problem. Otroligt smidigt och bra ordnat av dem, stort tack.

Stefan

re

En Case jag fick hem härom veckan. Vet inte säkert åldern men tror sen 60 eller 70 tal-.:) Är förvånad vilken kvalitet det där i de här knivarna. Perfekt låsning o allt o känns robust o hållbart.
mvh Kimmo L

fyra-104.jpg

tre-127.jpg

tv-167.jpg

ett-183.jpg

sex-46.jpg

Mycket vacker. Det är väl en Slimline Trapper? Köpte du den inrikes?

Jag kontrar med en EKA Swede 60 Wood i kolstål.

Bilagor

• Min EKA 60 Wood, kolstål.jpg
    Min EKA 60 Wood, kolstål.jpg
    15.1 KB · Visningar: 625
  • Min EKA 60 Wood, kolstål, 2.jpg
    Min EKA 60 Wood, kolstål, 2.jpg
    18.6 KB · Visningar: 637
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.7 KB · Visningar: 572
re

Hej Paul.
Jäklar vad fin eka. Blir mer o mer intresserad att skaffa mig en sådan. Har ingen är o det vore synd att inte ha en kult kniv som denna. :)

Case kniven köpte jag av en bekant i USA :) Vet nu att det är en sen 70 talare efter ett mail jag fick av en annan snubbe. Du verkar veta en del om Case knivar också Paul :)

Birch hunter

Kilar mej in med en ny hunter jag fick färdig idag. Bladet är ett modifierat blad av Seved (inte mycke modifierat bara bakre undre delen på tången) stålet är AEB-L och skalorna stabbad björk med svarta mellanlägg.Knivens längd 200mm.

Bilagor

• Hunter 7.jpg
    Hunter 7.jpg
    133.3 KB · Visningar: 635
  • Hunter 8.jpg
    Hunter 8.jpg
    121.9 KB · Visningar: 615
  • Hunter 6.jpg
    Hunter 6.jpg
    151.1 KB · Visningar: 554
Hej Paul.
Jäklar vad fin eka. Blir mer o mer intresserad att skaffa mig en sådan. Har ingen är o det vore synd att inte ha en kult kniv som denna. :)

Case kniven köpte jag av en bekant i USA :) Vet nu att det är en sen 70 talare efter ett mail jag fick av en annan snubbe. Du verkar veta en del om Case knivar också Paul :)
Du verkar ha en enorm tur som får så mycket fina knivar! Grattis! Mycket fin som sagt var. Lite vet man trots allt om Case också. Det är ju nästan ett måste :).

Jo, du borde kanske skaffa dig en och annan EKA :).

Jag har precis avslutat arbetet med att strigla en annan EKA 60, dock i rostfritt 12C27. Det lyckades till den grad att kniven rakar armhåren utan att nudda huden. Blev överraskad hur fort det gick dessutom. Inte mer än 3-5 minuter.

I förmiddags så grundslipade jag den. Sekundäreggen ligger på ca 16 g. Primäreggen är som sagt endast striglad. Jag tippar att denna lilla mikroegg är på kanske 25 g sammalagt.

~Paul~

re

Låter kanon med eka knivens skärpa. Har du några till av samma sort ?

Iochmed jag sålt en del knivar till lite samlare i USA så har jag haft tur o bundit lite kontakter. :)
Hjälper gärna till med att hitta något speciellt om det är något du söker :) Dra ett PM bara så kollar vi :)

Kanon fin kniv Puukare. Ska själv komma igång snart.

Kilar mej in med en ny hunter jag fick färdig idag. Bladet är ett modifierat blad av Seved (inte mycke modifierat bara bakre undre delen på tången) stålet är AEB-L och skalorna stabbad björk med svarta mellanlägg.Knivens längd 200mm.
Ser ren och fin ut. Mycket fint arbete som vanligt. Grattis!

~Paul~

Låter kanon med eka knivens skärpa. Har du några till av samma sort ?

Iochmed jag sålt en del knivar till lite samlare i USA så har jag haft tur o bundit lite kontakter. :)
Hjälper gärna till med att hitta något speciellt om det är något du söker :) Dra ett PM bara så kollar vi :)

Kanon fin kniv Puukare. Ska själv komma igång snart.
Mycket vänligt Kimmo. Får tänka igenom det. Jag har en kolståls 60:a och fyra i 12C27. Varierande kvalité på alla dessa. Från helt nytt till en del slitage.

~Paul~

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg