Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Fick den av författaren, Arne Marmér, då jag hjälpt honom med en del saker i samband med att boken kom ut. Hans nästa projekt skulle ha blivit Rakknivssmeder i Eskilstuna,
Har själv en anfader som är med i boken, det var spännande när man upptäckte det!

Sånt är riktigt kul. Grattis! Som sagt, jag får väl slutligen investera i boken ;).

~Paul~

F1

Hej alla glada livs njutare ! :)

Köpte en F1 av en annan medlem här på Utsidan idag . Så nu har jag snart två :)

Måste konstatera att min favorit kniv ändå är F1. Efter att ha använt några av Fällknivens knivar tycker jag ändå att F1:an är den som passar mig bäst. Den ger mig väldigt mycket glädje. Man kan lite på den. Tanken man får av att ha den med sig inbäddar en i en viss trygghet.
Jag tycker att den är en bra kompromiss mellan en stor och en liten kniv.

- Alexander

Hej alla glada livs njutare ! :)

Köpte en F1 av en annan medlem här på Utsidan idag . Så nu har jag snart två :)

Måste konstatera att min favorit kniv ändå är F1. Efter att ha använt några av Fällknivens knivar tycker jag ändå att F1:an är den som passar mig bäst. Den ger mig väldigt mycket glädje. Man kan lite på den. Tanken man får av att ha den med sig inbäddar en i en viss trygghet.
Jag tycker att den är en bra kompromiss mellan en stor och en liten kniv.

- Alexander
Huvudsaken är att du själv är nöjd.

~Paul~

Här är en halv taskig bild från mobilen. Fick den av farfar för många år sen.

Ärganska säker på att den är ganska vanlig, men skulle vara kul att veta lite om den :)

Bilagor

• IMG_0820.jpg
    IMG_0820.jpg
    37.2 KB · Visningar: 588
haha det ser jag med ;)

Har haft den i 13 år nu. Brukade skala äpplen när jag var liten med den om jag inte minns helt fel.

Vet du hur gammal den är?

- Alexander

Efter att efter era visningar studerat Randalls sida, måste jag säga att det är riktiga godingar. Jag får nog ta en tur upp till Orlando nästa gång jag åker till Florida.

haha det ser jag med ;)

Har haft den i 13 år nu. Brukade skala äpplen när jag var liten med den om jag inte minns helt fel.

Vet du hur gammal den är?

- Alexander
Fina knivar! Din EKA är med största säkerhet från tiden före andra världskriget. Som sagt så kommer jag inte ihåg numret/namnet. Någon som sitter med den tidigare omtalade boken kan kanske bistå?

~Paul~

Efter att efter era visningar studerat Randalls sida, måste jag säga att det är riktiga godingar. Jag får nog ta en tur upp till Orlando nästa gång jag åker till Florida.
Jo, det är frestande knivar. Jag kommer att köpa minst två till, en "8-4 Bird and Trout" med elfenbensmicarta och en "12-6 Sportsman Bowie". Också den med elfenbensmicarta.

Så här ser Bird and Trout ut. Det är denna modell som Francis Gary Powers hade på sig när han blev nedskjuten i sitt U2 plan över Sovjetunionen 1960:

http://www.knifetalkforums.net/imageupload/29833-Img0930(Large)(Medium)(Large).jpg

Sportsman Bowie:

http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=526800&postcount=3800

~Paul~

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg