Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Medan du funderar så kan du ta en "sneak peek" på min Randall 7-4 ;).
 

Bilagor

  • Min Randall Model 7-4, bild 3.jpg
    Min Randall Model 7-4, bild 3.jpg
    17 KB · Visningar: 590
  • Min Randall Model 7-4, bild 2.jpg
    Min Randall Model 7-4, bild 2.jpg
    26.8 KB · Visningar: 569
re

Woow Paul, riktigt jäkla häftig. Skulle vilja se en skarpare bild på spacerna innan guarden om du har tid o även på slidan.
Är det aluminium eller mässing, nickelsilver som end cap ?
 
Woa... Den var fantastiskt snygg! Det var sådana knivar som fick mig att vilja sälja alla fem saker jag ägde octh köpa knivar för pengarna. De får mig fortfarande att gå igång rejält.
 
Hej alla!

Har just beställt denna från knivesshipfree för att komplettera min 8" Strömeng: Pjäsen är en Norhfield un x ld med linerlock, Burnt stag och liners i mässing, 1095 kolstål i bladet. Serienummer 24.

(Ni får ursäkta att jag inte känner till vad dessa dessa begrepp heter på svenska...)

Har fastnat för lite äldre, klassiska material vilket går igen även i mitt senaste köp av ryggsäckar: Frost River Isle Royal samt en Frost River Summit bag.
 

Bilagor

  • gec_73LT_090911_4_24.jpg
    gec_73LT_090911_4_24.jpg
    92.6 KB · Visningar: 536
Hej alla!

Har just beställt denna från knivesshipfree för att komplettera min 8" Strömeng: Pjäsen är en Norhfield un x ld med linerlock, Burnt stag och liners i mässing, 1095 kolstål i bladet. Serienummer 24.

(Ni får ursäkta att jag inte känner till vad dessa dessa begrepp heter på svenska...)

Har fastnat för lite äldre, klassiska material vilket går igen även i mitt senaste köp av ryggsäckar: Frost River Isle Royal samt en Frost River Summit bag.
En fin sodbuster. Liners heter chassi på svenska. Burnt stag är bränt hjorthorn. Liner lock heter chassispärr om jag inte minns fel. 1095 är ett tämligen ordinärt kolstål.

Ett fint och lågt serienummer! Grattis. Fin kniv!

~Paul~
 
Fler bilder på Randallkniven.
 

Bilagor

  • Min Randall 7-4.jpg
    Min Randall 7-4.jpg
    35.6 KB · Visningar: 487
  • Min Randall 7-4.jpg, slida.jpg
    Min Randall 7-4.jpg, slida.jpg
    15.4 KB · Visningar: 466
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.7 KB · Visningar: 461

Liknande trådar