Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Några bilder på ytterligare en Frost i laminerat Arne. Den här gången med plastslida. För 86 pix frakten inkluderad. Då kan man inte klaga.

~Paul~
 

Bilagor

  • Min Frosts 277 m plastslida, laminerat Arne-blad.jpg
    Min Frosts 277 m plastslida, laminerat Arne-blad.jpg
    17.3 KB · Visningar: 583
  • Min Frosts 277 m plastslida, laminerat Arne-blad, 2.jpg
    Min Frosts 277 m plastslida, laminerat Arne-blad, 2.jpg
    13.6 KB · Visningar: 586
  • Min Frosts 277 m plastslida, laminerat Arne-blad, 3.jpg
    Min Frosts 277 m plastslida, laminerat Arne-blad, 3.jpg
    21 KB · Visningar: 590
Jäkligt fina o annorlunda häftiga skaft. Snyggt.

Jag har bara hållit på med denna en längre stund då jag har annat att prioritera, tyvärr.
Gammal ek crosscut, rosewood, mässing. Bladet har jag gjort bara 7 cm långt o hela kniven ca 17 cm långt. En händig sak. Den är inte riktigt färdig än men ska bli.


ett-166.jpg

tv-153.jpg

tre-117.jpg

Hej Kimmo,

Den här måste jag ha missat, vilken härlig bit ek!

Mvh / Karl-Erik
 
Kanske lite OT, men jag behöver ett råd. Jag har lyckats klämma av en Leatherman Skeletool cx alldeles under tången, ena skänkeln. Nå, jag har för mig att det är 20 års garanti eller nåt sådant på Leatherman, och då till mitt problem. Tänkte försöka på garantin men stället där jag köpt den har nog lagt av, det var Outside.se.
Finns det någon Svensk generalagent eldyl dit man kan vända sig?

Stefan
 
Kanske lite OT, men jag behöver ett råd. Jag har lyckats klämma av en Leatherman Skeletool cx alldeles under tången, ena skänkeln. Nå, jag har för mig att det är 20 års garanti eller nåt sådant på Leatherman, och då till mitt problem. Tänkte försöka på garantin men stället där jag köpt den har nog lagt av, det var Outside.se.
Finns det någon Svensk generalagent eldyl dit man kan vända sig?

Stefan

Leatherman har 25 års garanti på verktyg och knivar. De har avskrivit sig en del i stil med missbruk och rost men de är riktigt stora i det när det kommer till reklamationer, iaf i Danmark, där jag arbetar i en butik som är Leatherman Gigastore till Leatherman. (Skriver här som privatperson/kniventusiast)
Ingen aning om vem som är motsvarande i Sverige men kan du bara få någon att acceptera att ta emot den och skicka till LM så tror jag det löser sig.

/David
 
EKA Swede 60 Wood

Då har jag bytt knivbladet på min kära gamla (tror den är 24-25 år gammal nu när jag börjar räkna) EKA Swede 60 Wood fällkniv, då spetsen bröts av då jag tappade kniven och det gjorde ont i knivsjälen, men jag gjorde ett provisoriskt jobb att fixa till toppen på det gamla knivbladet... tills jag kunde ersätta bladet med ett nytt! Det nya bladet är ett Sandvik 12c27 stål. Bladet har nagelöppning som det gamla bladet saknade.

Sandvik 12C27 knife steel

P.S.

Bilderna är tagna med en gammal Sony Cybershot DSC-T7 digitalkamera, sorry för kvalitén!

Mvh troswe
 

Bilagor

  • DSC04171.jpg
    DSC04171.jpg
    94.7 KB · Visningar: 439
  • DSC04192.jpg
    DSC04192.jpg
    58.6 KB · Visningar: 458
1. Det nya bladet är ett Sandvik 12c27 stål. Bladet har nagelöppning som det gamla bladet saknade.

2. Bilderna är tagna med en gammal Sony Cybershot DSC-T7 digitalkamera, sorry för kvalitén!

Mvh troswe
1. Ja, både de nya och de gamla bladen är/var tillverkade i Sandvik 12C27. Ingen ändring på det området således.

2. Ingen dålig kvalité, ju. Duger gott.

Vad fick du ge för det nya bladet? Mitt nya blad till en EKA Swede 82 gick på exakt 100:- kronor.

~Paul~
 
Svar

1. Ja, både de nya och de gamla bladen är/var tillverkade i Sandvik 12C27. Ingen ändring på det området således.

2. Ingen dålig kvalité, ju. Duger gott.

Vad fick du ge för det nya bladet? Mitt nya blad till en EKA Swede 82 gick på exakt 100:- kronor.

~Paul~


1, alla kanske inte visste vad det var för stål på kniven, därav skrev jag ute det. glömde att säga att även det gamla bladet hade samma stål.

2, Instämmer

3, Freebies, kom med posten idag ;)

Mvh troswe
 

Liknande trådar