Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Jag gissar på 50-talet. Helt säker är jag dock inte. Har testat den lite i mitt hemkök och den funkar väl till både lök, kött, fisk och mindre grönsaker i övrigt.

Jag kommer att använda den i samband med sportfiske och campingsysslor. Det är dock ingen täljkniv direkt. Bladet är för vekt därtill. Likaså är den aktuella eggslipfasen lite väl snäv. Hur som helst så är jag nöjd med köpet. För en dryg 50-lapp så har jag fått en charmig liten kniv som inte många äger, eller ens känner till ;).

~Paul~

Jag bjuder dej 100 SEK för den !
 
Rosen Necker

Här en liten necker som jag gjort till min fru, knivens längd är endast 90mm och gjord på ett Lauri blad. Skaftet av acryl och ebenholtz. Fotona har tagits av min fru (kanske märks på arrangemanget) och kanske tilltalar forumets kvinnliga medlemmar.
 

Bilagor

  • röd.jpg
    röd.jpg
    49.9 KB · Visningar: 583
  • röd1.jpg
    röd1.jpg
    74.3 KB · Visningar: 582
  • röd5.jpg
    röd5.jpg
    73.1 KB · Visningar: 594
  • röd7.jpg
    röd7.jpg
    43.3 KB · Visningar: 578
  • röd8.jpg
    röd8.jpg
    46.2 KB · Visningar: 585
  • röd9.jpg
    röd9.jpg
    91.4 KB · Visningar: 599
Spyderco Stretch, ZDP-189 blad och kolfiberhandtag. Denna modell är en av mina absoluta favoriter bland Spyderco-knivar. Det som gör den så bra är själva bladformen, bladprofilen samt balansen.

De andra favoriterna är Military, Calypso JR, Endura ZDP-189 FFG, samt Delica FFG. Skall bli kul att få testa Delican i ZDP-189 när den väl (om den) kommer ut.

~Paul~
 

Bilagor

  • Min Spyderco Stretch, ZDP-189, 2.jpg
    Min Spyderco Stretch, ZDP-189, 2.jpg
    19.7 KB · Visningar: 460
  • Min Spyderco Stretch, ZDP-189, 4.jpg
    Min Spyderco Stretch, ZDP-189, 4.jpg
    20.7 KB · Visningar: 452

Liknande trådar