Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Den här fick jag hem nu i dagarna :) Var ute efter en mindre randall o då blev den här perfekt. Sitter kanon i handen för händiga jobb. En mod 8-4 stag. Tog några bilder på trädgårdsmöbeln utanför :)
Vad tror ni?
mvh Kimmo Lilja
tre-99.jpg

tv-129.jpg

ett-137.jpg
 
Den här fick jag hem nu i dagarna :) Var ute efter en mindre randall o då blev den här perfekt. Sitter kanon i handen för händiga jobb. En mod 8-4 stag. Tog några bilder på trädgårdsmöbeln utanför :)
[/IMG]
En mycket vacker "Trout and Bird". Grattis! Det var ju den här modellen (fast med Ivory Micarta-grepp) som Francis Gary Powers blev nedskjuten med över Sovjetunionen 1960.

~Paul~

PS Hur många Randalls har du nu?
 
re

Tackar. Jaa just det, du har rätt Paul. Har läst den historien också någon gång.
Jag har ett par Randalls nu men mängden blir min hemlighet :) Visar upp några då o då. Mitt mål är att ha en av varje modell innan jag blir gammal o gaggig.Hade först tänkt bara de första 10 modellerna men bestämt mig jag ska försöka ha en av alla modeller. Allt sinom tid som det heter men jag ska dit.

mvh Kimmo
 
Tackar. Jaa just det, du har rätt Paul. Har läst den historien också någon gång.
Jag har ett par Randalls nu men mängden blir min hemlighet :) Visar upp några då o då. Mitt mål är att ha en av varje modell innan jag blir gammal o gaggig.Hade först tänkt bara de första 10 modellerna men bestämt mig jag ska försöka ha en av alla modeller. Allt sinom tid som det heter men jag ska dit.

mvh Kimmo
OK, ingen fara :). Man skall ha lite hemlisar ibland.

Jag kontrar med en Spyderco Stretch i Hitachi ZDP-189 och kolfibergrepp.

~Paul~
 

Bilagor

  • Min Spyderco Stretch, ZDP-189.jpg
    Min Spyderco Stretch, ZDP-189.jpg
    34.5 KB · Visningar: 635
  • Min Spyderco Stretch, ZDP-189, 2.jpg
    Min Spyderco Stretch, ZDP-189, 2.jpg
    20.5 KB · Visningar: 695
  • Min Spyderco Stretch, ZDP-189, 4.jpg
    Min Spyderco Stretch, ZDP-189, 4.jpg
    30.8 KB · Visningar: 621
re

Spyderco knivarna är häftiga. Du har en del har jag förstått :)
Om jag inte minns fel så verkar dessa knivar vara populära bland usas poliskår.
 

Liknande trådar