Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Eller förbjuder privatimport av knivar helt och hållet ;).

~Paul~
Nu ska vi väl ändå komma ihåg att det är tull på allt importerat från utanför EU, inte bara knivar.;)

Jag har köpt några gånger från andra sidan stora vattnet. Nån gång utan att behöva betala tull men andra gånger fått göra det. Ska man köpa därifrån är reglerna klara och tydliga och man bör räkna med att få betala tull. Oftast är det bättre pris iallafall.
//Per

Nu ska vi väl ändå komma ihåg att det är tull på allt importerat från utanför EU, inte bara knivar.;)

Jag har köpt några gånger från andra sidan stora vattnet. Nån gång utan att behöva betala tull men andra gånger fått göra det. Ska man köpa därifrån är reglerna klara och tydliga och man bör räkna med att få betala tull. Oftast är det bättre pris iallafall.
//Per

Det är ju inte så att man hoppar upp och ner av glädje bara för att man får förmånen att betala tull. Som Salin sa det är häftigt att betala skatt. Men som sagt det blir oftast billigare iaf.

Seved

Här är några bilder på en Bm 530 och en Vex jag fick hem igår. Det ända lite sämre är att 530:in har i mitt tycke lite för liten nob för att öppna bladet med.

Bmare.gif

Bmare1.gif

Bmare2.gif

Bmare3.gif

Bmare4.gif

Seved

Gillar som sagt Vexen bättre. Grattis trots allt!!

~Paul~

PS fina bilder

Ja vexen är ju mest allround och en favvis faktiskt. 530:in är mest en kul grej. Ska edca den ett tag o se vad den duger till. Men det kommer fler snart. Det verkar som om jag får tillstånd för auto knivar och assisted knivar. Ska beställa några nästa månad oxå.

Ja tackar :) för en gångs skull lyckades jag rätt bra med bilderna.

Seved

re

Hej Seved.
Fina knivar. Gillar dem även om min favorit är bencmade. Har haft som edc en griptilian nu ett tag och har bara positiva saker att säga om den. Jäkligt bra allround edc. Håller skärpan bra också. 154 cm

Ja vexen är ju mest allround och en favvis faktiskt. 530:in är mest en kul grej. Ska edca den ett tag o se vad den duger till. Men det kommer fler snart. Det verkar som om jag får tillstånd för auto knivar och assisted knivar. Ska beställa några nästa månad oxå.

Ja tackar :) för en gångs skull lyckades jag rätt bra med bilderna.

Seved

Vi tolkar det som om assisterade knivar är lagliga eftersom de inte är helautomatiska samt att man måste göra precis samma moment som med en fällkniv utan assistans.

Snygga bilder. Jag gillar Vexen bäst. Den är skitsnygg.

//Per

Vi tolkar det som om assisterade knivar är lagliga eftersom de inte är helautomatiska samt att man måste göra precis samma moment som med en fällkniv utan assistans.

Snygga bilder. Jag gillar Vexen bäst. Den är skitsnygg.

//Per

Ja jag trodde nästan att assisterade skulle vara lagliga. Men polisen var tveksam, så han tyckte jag skulle söka på dom oxå. Det kostade lika mycket oavsett hur många jag sökte på. Jag har ingen erfarenhet av assisted, men jag har förstått att man måste öppna den för han lite, sen trycka ut den. Men det verkar lite bakvänt skulle kännas lite mer naturligt tvärtom.

Tackar he he allt hopp är tydligen inte ute vad det gäller foto. Japp vexen är riktigt fin både å se på å att använda.

Ha jag vann just en auktion på tradera med en machete.

Seved

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg