Stort knivintresse - välj din favoritkniv

En EDC är lite som en "braohagrej". Det är den kniven eller multitången du stoppar i fickorna tillsammans med nycklarna, mobilen, plånboken, passerkorten och annat du släpar på varje dag. Själv har jag en Fällkniven U2 i ett snöre med mina nycklar i fickan. Helt perfekt för "inomhusbruk".
 
re

Gjorde en slida till en benchmade jag ofta har med mig i fickan som EDC. Blev trött på allt jag jämt har i fickorna som nycklar, mobil o annat som repar kniven så jag jag gjorde en slida till fällisen. Måste säga att efter att använt den såhär ett tag så vart det riktigt praktiskt. Vad tror nì??
mvh Kimmo Lilja
ett-60.jpg

fyra-43.jpg
 
Kom på en sak, jag har en Victorinox som jag fick i samband med en prenumeration. Förr så ansågs ju Victorinox vara bra grejer. Är det nå värde i såna prylar? Ingen aning om vilket stål. Det står rostfritt på ena sidan och 94 på andra. Sen har den tidningen "Fotos" logga på ena sidan av bladet.

Mvh
Fredrik
 
Kom på en sak, jag har en Victorinox som jag fick i samband med en prenumeration. Förr så ansågs ju Victorinox vara bra grejer. Är det nå värde i såna prylar? Ingen aning om vilket stål. Det står rostfritt på ena sidan och 94 på andra. Sen har den tidningen "Fotos" logga på ena sidan av bladet.

Mvh
Fredrik
Det är inget större samlarvärde på Vicarna så länge det inte rör sig om en ovanlig modell.

Stålet är 440A eller liknande som köps på världsmarknaden till det lägsta priset. Man handlar oftast med Krupp/Thyssen, Böhler/Uddeholm och Bonpertuis (Frankrike). Det är med andra ord inte en enda firma som levererar stålet till Vicarna.

~Paul~
 
Nä, kan tänka mig det. Det var mest att det är en utgåva från tidningen foto som gör att den blir lite ovanlig. När jag tänker efter så var det nog inte en prenumerationsgåva utan för länge sen hade de en shop med olika profilprodukter där den säkert fanns. Länge sen nu så jag minns inte exakt.

/Fredrik
 

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg