Snyggt, bra jobbat henjon! Väntar själv på lite nya blad, så jag kan komma igång med och dela med mig av lite dylika projekt.
Ser fram emot bilder!
Snyggt, bra jobbat henjon! Väntar själv på lite nya blad, så jag kan komma igång med och dela med mig av lite dylika projekt.
1. Jag brukar reagera tvärtom. Om jag efter mycket arbete pulat ihop något som jag är nöjd med så drar jag mig för att använda det oavsett priset, dvs hur mycket/lite pengar jag må ha investerat i projektet.1. Köksknivar har jag inga problem alls att använda, faktiskt. Denna kostade mig dessutom exakt 25kr i material (sand- och slippapper undantaget) så det är ju ingen förmögenhet man sliter på
2. Någon som vet vad det är för stål i den här Nilsjohan-kniven, ”Sitting Bull”?
3. Aspirant för nytt återbruksprojekt
Oj, du har en jobbig stund framför dig. Lycka till och återkom snarast med bilder!!Fingerplatserna på Frosts lammflåkniv stör mig för mycket. Dags att slakta en flåkniv med andra ord.. Återkommer.
Fingerplatserna på Frosts lammflåkniv stör mig för mycket. Dags att slakta en flåkniv med andra ord.. Återkommer.
Oj, du har en jobbig stund framför dig. Lycka till och återkom snarast med bilder!!
~Paul~
Kul projekt! Vad har du för ”idé” om modifikationer/ändringar?
En mix av detta. Micarta, Redwoodvril, mässing....
1. Absolut!1. 12C27 är bra nog
2. Jag tycker mig märka att det äldre stålet ibland är härdat hårdare än idag
3. NJ har gjort många märkliga ting, som sagt, men också väldigt mycket fantastiskt,
4. Den här kniven, Sitting Bull, går i den andan men bakelithandtaget på mitt ex har spruckit
1. Ja, den typen av maskinell hjälp underlättar förstås .1. Det är hyfsat enkelt genomförbart med en Fein Multimaster.
2. En mix av detta. Micarta, Redwoodvril, mässing
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |