Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Har haft en Wenger, grön i färgen sedan många år lika denna Vic Nail Cutter men jag har förlagt den sedan en tid. Fick tag på denna från England för 187:- SEK plus frakt a 45:-
Glad att jag hittade en ny, verkar svåra att hitta i Sverige numera?
Verkligen en bra EDC kniv.
/Thomas
bf74df700c59f017149694e0d5ca923e.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Bara för att klargöra. Är det Wengerkniven eller Vicen du syftar på?

~Paul~

Jag har haft en grön Wenger som jag slarvat bort. Köpt en Vic enl bild som ersättare. Hittade ingen av dessa just nu i Sverige men jag dammsugande inte marknaden utan köpte denna från UK av en slump då det var den ända jag hittade just då.
/Thomas

Jag har haft en grön Wenger som jag slarvat bort. Köpt en Vic enl bild som ersättare. Hittade ingen av dessa just nu i Sverige men jag dammsugande inte marknaden utan köpte denna från UK av en slump då det var den ända jag hittade just då.
/Thomas
Och, då fattar jag.

Du är medveten om att Wenger som eget knivmärke inte existerar längre? De köptes upp just av Victorinox i slutet av april 2005.

Ingen av modellerna är eller har varit direkt populär i de nordiska länderna. Kanske därför det är svårt att få tag i den ;).

~Paul~

Och, då fattar jag.

Du är medveten om att Wenger som eget knivmärke inte existerar längre? De köptes upp just av Victorinox i slutet av april 2005.

Ingen av modellerna är eller har varit direkt populär i de nordiska länderna. Kanske därför det är svårt att få tag i den ;).

~Paul~

Ok, då förstår jag. För mig har det varit en bra ”vardagskniv” som jag haft mycket nytta utav. Glad jag fick tag på en ny i alla fall. Ja, att victorinox äger ”Wenger” förstod jag.
Nu ligger den i vänsterfickan igen..
/Thomas

Har haft en Wenger, grön i färgen sedan många år lika denna Vic Nail Cutter men jag har förlagt den sedan en tid. Fick tag på denna från England för 187:- SEK plus frakt a 45:-
Glad att jag hittade en ny, verkar svåra att hitta i Sverige numera?
Verkligen en bra EDC kniv.
/Thomas
bf74df700c59f017149694e0d5ca923e.jpg

En likadan ligger alltid i min vänsterficka :)

Bilagor

• 1512419416594235964434.jpg
    1512419416594235964434.jpg
    42.6 KB · Visningar: 564
Lika men olika!

Bushcrafts-SAKs som alla har kniv, såg och syl.
Vänster till höger:
1. Victorinox Camper.
2. Victorinox Alox Farmer.
3. Victorinox Grip Series Forester.
4. Victorinox One Handed Trekker/Trailmaster.
/Lux

Bilagor

• DSC_0564.jpg
    DSC_0564.jpg
    30.6 KB · Visningar: 504
  • DSC_0565.jpg
    DSC_0565.jpg
    30.1 KB · Visningar: 500
  • DSC_0575.jpg
    DSC_0575.jpg
    31.4 KB · Visningar: 497
  • DSC_0579.jpg
    DSC_0579.jpg
    32.2 KB · Visningar: 495
Bushcrafts-SAKs som alla har kniv, såg och syl.
Vänster till höger:
1. Victorinox Camper.
2. Victorinox Alox Farmer.
3. Victorinox Grip Series Forester.
4. Victorinox One Handed Trekker/Trailmaster.
/Lux
Du föredrar Vicar med såg och syl? Personligen har jag nog aldrig använt sågen eller för den delen sylen.

Mina Vicar får däremot gärna vara utrustade med:
  • Knivblad
  • Flasköppnare
  • Konservöppnare
  • Sax
  • Stjärnskruvmejsel
  • Skruvmejsel
samt korkskruv för att kunna inhysa den där lilla skruvmejseln till glasögonen :).

Inte konstigt att två av mina favorit-Vicar är Explorer (gärna den äldre typen), samt Outrider (när det handlar om den större varianten).

~Paul~

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg