1.Oj, den var fin! Grattis!
2. Trevligt med en "kniv" som är lite tunnare än vad de brukar vara. Borde var riktigt skäreffektiv.
3. Lite sugen blir man allt .
~Paul~
1. Tack!
2. Jo, jag förväntar mig att den kommer att skära riktigt bra!
3.
/Lux
1.Oj, den var fin! Grattis!
2. Trevligt med en "kniv" som är lite tunnare än vad de brukar vara. Borde var riktigt skäreffektiv.
3. Lite sugen blir man allt .
~Paul~
Låter bra. Dock (som Einstein fastslog) är allting relativt .Det var det som överraskade mig, just att det var ett tag sedan jag slipade dem senast och de hållt ganska bra (?)
Tack för videorna!1. Tack!
2. Jo, jag förväntar mig att den kommer att skära riktigt bra!
3.
/Lux
Bara för att klargöra. Är det Wengerkniven eller Vicen du syftar på?Glad att jag hittade en ny, verkar svåra att hitta i Sverige numera?
Bara för att klargöra. Är det Wengerkniven eller Vicen du syftar på?
~Paul~
Och, då fattar jag.Jag har haft en grön Wenger som jag slarvat bort. Köpt en Vic enl bild som ersättare. Hittade ingen av dessa just nu i Sverige men jag dammsugande inte marknaden utan köpte denna från UK av en slump då det var den ända jag hittade just då.
/Thomas
Och, då fattar jag.
Du är medveten om att Wenger som eget knivmärke inte existerar längre? De köptes upp just av Victorinox i slutet av april 2005.
Ingen av modellerna är eller har varit direkt populär i de nordiska länderna. Kanske därför det är svårt att få tag i den .
~Paul~
En likadan ligger alltid i min vänsterfickaHar haft en Wenger, grön i färgen sedan många år lika denna Vic Nail Cutter men jag har förlagt den sedan en tid. Fick tag på denna från England för 187:- SEK plus frakt a 45:-
Glad att jag hittade en ny, verkar svåra att hitta i Sverige numera?
Verkligen en bra EDC kniv.
/Thomas
Skickat från min iPhone med Tapatalk
En likadan ligger alltid i min vänsterficka
Du föredrar Vicar med såg och syl? Personligen har jag nog aldrig använt sågen eller för den delen sylen.Bushcrafts-SAKs som alla har kniv, såg och syl.
Vänster till höger:
1. Victorinox Camper.
2. Victorinox Alox Farmer.
3. Victorinox Grip Series Forester.
4. Victorinox One Handed Trekker/Trailmaster.
/Lux
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |