Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Tyvärr så finns det alldeles för många "lägenhets-bushmän" som sitter inne och tycker och tänker om de mesta, de har läst på internet att det ska vara si och så...
De skulle behöva komma ut i skogen en runda tror jag...
Ditt simpla påhopp förtjänar inte ett svar, ty du vet inte ett dugg om mig som person eller mina vanor i att vistas ute i naturen.

~Paul~

Cannonball

Gäst
Ditt simpla påhopp förtjänar inte ett svar, ty du vet inte ett dugg om mig som person eller mina vanor i att vistas ute i naturen.

~Paul~

Det var naturligtvis inte riktat mot någon person, utan generellt!
Jag ber om ursäkt Paul om du tog illa vid dig.

Rent generellt håller jag med dig, Cannonball. Det svämmar över av idéer, åsikter, teorier, hypoteser och påståenden kring olika ståltypers beskaffenheter, nackdelar och förträfflighet. I bästa fall så består testen av att någon stackare jämför olika knivar när han hackar i en stubbe på youtube.. Typ. Vetenskapligt är det alltså bedrövligt. Hela den rådande trenden, där Bark River utmärker sig, att lansera samma knivmodell i x antal olika stål, är så klart driven av vinstintresse och spelar på konsumentens dumhet och tvångmässiga beteende.

lansera samma knivmodell i x antal olika stål, är så klart driven av vinstintresse och spelar på konsumentens dumhet och tvångmässiga beteende.
Detta är också något som Spyderco sysslat med under under många år. Det var bland annat därför som undertecknad slutligen fick nog och lämnade Collectors' Club efter att ha varit medlem i ca 5 år.

Jag vet inte hur många "sprint runs" och varierande skollor, stål och färger Spyderco gått igenom under årens lopp i samband med respektive modeller. Många är det...

Tyvärr vet firman och dess grundare att oavsett hur många varianter de spottar ut så köper folk ändå, antingen pga att de samlar på Spyderco-knivar och därmed är i princip tvingade därtill eller att den lilla variationen som den nya färgen eller stålet alltid tilltalar någon som vill ha en aningens udda kniv. Man behöver inte ens ställa om maskinerna ;).

~Paul~

Ingen fara, det är tyvärr en av nackdelarna när man skriver på ett forum, att saker kan misstolkas.
Så sant så :(.

Jag har ibland slängt ur mig något som i min skalle låtit totalt oskyldigt men när man sedan läst folks reaktion och läst det man skrivit så inser man att man måste vara jäkligt tydlig för att inte missförstås.

~Paul~

Så sant så :(.

Jag har ibland slängt ur mig något som i min skalle låtit totalt oskyldigt men när man sedan läst folks reaktion och läst det man skrivit så inser man att man måste vara jäkligt tydlig för att inte missförstås.

~Paul~

Så är det!
Man skriver som man talar och då försvinner nyansen, som bara man själv kan höra.

Skulle gärna slå till på en Skarpsint från Casström, men den verkar vara slut i lager.

Mikael

Så är det!
Man skriver som man talar och då försvinner nyansen, som bara man själv kan höra.

Skulle gärna slå till på en Skarpsint från Casström, men den verkar vara slut i lager.

Mikael
Jaså är den slut. Hade också funderingar på den.

Kanske tur att den är slut för min del eftersom jag redan lagt ut några tusingar på knivar och fiskeprylar den gångna månaden. Bland annat så väntar jag på en Fantoni Dweller i Sandvik 19C27 och SnakeWood.

http://www.youwantit2.com/FANTONI_DWELLER_SNAKE.JPG

~Paul~

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg