Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Hm...gillar inte den här typen av "mardrömsslipningar".
I övrigt håller jag med...
/Lux
Precis. Som sagt, hela bladet borde vara planslipat och med en drop point. Då hade den blivit kanon.
Intressanta knivar. Hans leuku är en god mix av nutida amerikanskt knivmakeri och nordisk tradition.
Bilagor
Ja, den är läcker. Tyvärr har även solen sina fläckar. I det här fallet så saknar jag ett fånglinehål .Intressanta knivar. Hans leuku är en god mix av nutida amerikanskt knivmakeri och nordisk tradition.
~Paul~
Visst det är jobbigt att slipa hela eggen och bevara en och samma vinkel ända ut i mikroeggen, men väl värt besväret!!!!Urstprungsformen, dvs när kniven är ny har en liten mikroegg. Att bibehålla denna form är dock jobbigt. Efter ett tag har man därför ofrivilligt skapat både en sekundäregg och en primäregg.
///Claes
Måste nog hålla med föregående talare. Just den där CLBn var inte alltför fager. Nu behöver ju inte allt som är intressant vara estetiskt tilltalande. Det finns som bekant fulsnygga saker också. Den där kniven var inte det heller!
Får komplettera tråden med ytterligare en fällkniv som jag finner destor mer attraktiv. För det ovana ögat kan dock formen reta en smula. Men linjerna och balansen finns där. Sen vet jag att somliga finner hål i bladet och breda blad anskrämliga. Till er kan jag bara säga - andas!
Kniven har tillika befunnit sig i mina fickor under en period nu. Mycket sympatisk på mångahanda vis.
Spyderco Lum Chinese, Nishijin
http://cykligare.blogspot.se/2014/04/spyderco-lum-chinese.html
/ J - eder leverantör av fällknivspresentationer
Mums, vilken vacker kniv!
/Lux som tackar och bockar för ytterligare en välsmakande presentation.
Haha, bra jobb! Inte samma kille dock, kul att fler jänkare har börjat fatta vad det handlar om! ;-)
"Min" kille är nog verkligen en nybörjare, heter Steve Adams, håller på och fixar med hemsida och företagsnamn, ACB (Arizona Classic Blades). Stilkänslan verkar aningen svajjig, den jag köpte tycker jag är grymt stilren, funktionell och allmänt bra balanserad. Han har en till, som han tycker, i samma kategori på ebay just nu. Snacka om att sabba ett vinnande koncept!!! Jag har väntat lite med spänning på denna nya kniv, men den där släpper jag gladeligen till någon annan...
Bilagor
Kan inte riktigt komma på i vilket sammanhang jag yttrat dessa meningar. Kan du lotsa mig till originalinlägget? .Visst det är jobbigt att slipa hela eggen och bevara en och samma vinkel ända ut i mikroeggen, men väl värt besväret!!!!
///Claes
~Paul~
///Claes[/QUOTE]
~Paul~
Fin kniv men personligen gillar jag inte ergonomin. Har haft svårt att få ett bekvämt grepp. Jag har den första utgåvan.Mums, vilken vacker kniv!
/Lux som tackar och bockar för ytterligare en välsmakande presentation.
~Paul~
OK, inte samma kille således.Haha, bra jobb! Inte samma kille dock, kul att fler jänkare har börjat fatta vad det handlar om! ;-)
"Min" kille är nog verkligen en nybörjare, heter Steve Adams, håller på och fixar med hemsida och företagsnamn, ACB (Arizona Classic Blades). Stilkänslan verkar aningen svajjig, den jag köpte tycker jag är grymt stilren, funktionell och allmänt bra balanserad. Han har en till, som han tycker, i samma kategori på ebay just nu. Snacka om att sabba ett vinnande koncept!!! Jag har väntat lite med spänning på denna nya kniv, men den där släpper jag gladeligen till någon annan...
Förstår att du vill släppa kniven till en annan olycklig själ . Inte det vackraste greppet direkt på en "mora". Snacka om usel cross-over.
~Paul~
Gäller frågan knivarna på bild? Eller är du ute efter en annan typ av knivar?
För om det är det senare så bör svaret vara Higonokami.
~Paul~
Det gäller valknivarna.
Troligen vet du bättre än jag om man kan räkna dessa till Higonokami...
Valknivarna må vara traditionellt tillverkade men direkt traditionella är de ju inte...
/Lux
Nja, de tillhör inte kategorin Higonokami . Du vill m a o ha ett annat svar .Det gäller valknivarna.
Troligen vet du bättre än jag om man kan räkna dessa till Higonokami...
Valknivarna må vara traditionellt tillverkade men direkt traditionella är de ju inte...
/Lux
~Paul~
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg