Amazon uk har fn bäst priser på Vic och gratis frakt
Ok, tack!
/Lux
Amazon uk har fn bäst priser på Vic och gratis frakt
Många trevliga inlägg och recension! Tackar!
SAK-ar kan man aldrig ha för många av. Min nuvarande favorit är ... inte en Vic. I stället är det en utgången Wenger Motorist. Kniven funkar utmärkt i samband med sportfiske. Den har precis de verktygen man kräver för att kunna serva både rullar och övrig material.
Den är lite på den "feta sidan" men i det här fallet kan jag faktiskt förbise det faktum eftersom verktygen är så pass väl anpassade och praktiska.
Halloj!
Om ni vill så skulle jag gärna få lite åsikter om Benchmade som märke då jag aldrig ägt någon kniv från dom. Och modellen Mini-presidio Ultra är det som jag är intresserad av, några åsikter om den?
http://www.lamnia.fi/items.php?lang=sv&pid=2027
Jag är ute efter en fällkniv som jag kommer bära tillvardags hemma på gården.
kom gärna med förslag på liknande fällisar
P.s denna tråd är grym!
Jag äger inte kniven du länkar till själv men tycker att den ser ok ut. Dock har jag en invändning, som väl framförallt handlar om egen preferens, kniven är skålslipad och inte rolig att skära i t.ex. trä med.
Om jag tillåts slå ett slag för en svensk kniv, tillika en egen favorit, så skulle jag föreslå EKA Swede 92. En mycket pålitlig och användbar fällkniv.
Du ska använda den på en gård säger du...
Nedan är saxat från:
http://www.tactical-life.com/tactical-knives/workaholic-survival-blades/
"
[B]Mike’s life, day in and day out, is a test of all Mike’s equipment including his knife. Mike and his five sons farm and log the fields, hills and hollows of central Pennsylvania.
----
I gave each an EKA Swede 92. The Swede is a sturdy, lockback folder in Sandvik stainless. The Swede soon became their knife of choice. When I go up to the farm, sooner or later there is knife work to be done. Be it cutting rope, twine or burlap, scraping gaskets, or dressing and skinning game, a well-used Swede is produced and work proceeds. I get the feeling that there isn’t any cutting chore that needs to be done that this knife in those hands can’t do.
"
/Lux
Halloj!
Om ni vill så skulle jag gärna få lite åsikter om Benchmade som märke då jag aldrig ägt någon kniv från dom. Och modellen Mini-presidio Ultra är det som jag är intresserad av, några åsikter om den?
http://www.lamnia.fi/items.php?lang=sv&pid=2027
Jag är ute efter en fällkniv som jag kommer bära tillvardags hemma på gården.
kom gärna med förslag på liknande fällisar
P.s denna tråd är grym!
Jag skulle personligen välja en Benchmade Griptilian istället. Ett annat mycket kompetent alternativ är Enzo Birk 75. Den finns med skandinavisk slipfas. Den Eka 92 som Lux nämner är en bra kniv men den är svår att öppna och stänga med en hand och det tycker jag är viktigt när man använder en kniv i arbete.
Många trevliga inlägg och recension! Tackar!
SAK-ar kan man aldrig ha för många av. Min nuvarande favorit är ... inte en Vic. I stället är det en utgången Wenger Motorist. Kniven funkar utmärkt i samband med sportfiske. Den har precis de verktygen man kräver för att kunna serva både rullar och övrig material.
Den är lite på den "feta sidan" men i det här fallet kan jag faktiskt förbise det faktum eftersom verktygen är så pass väl anpassade och praktiska.
Trevlig SAK, påminner nästan i bredd om min gamla, pålitliga Swiss Champ.
Jag har inte sett mutterdragare på en SAK förut. Just mutterdragare är något som jag ofta tycker saknas på både SAK:s och olika multiverktyg
För att åtgärda den bristen brukar jag komplettera med en Pocketwrench II, den bästa uppfinningen för muttrar och bultar efter skiftnyckeln. Fungerar ypperligt. För att inte hamna alltför mycket off -topic kan jag också tillägga att den kan användas som ett brytverktyg, så att ingen, Gud förbjude, lockas att använda sin kniv att bryta med...
/Lux
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |