Hej! Jag bor i södra Sverige, närmare bestämt i Västsverige. Jag börjar tröttna på att, vart jag än tar mig för en vandring, ha vägar och fastigheter så nära inpå. Därför önskar jag tips om stora väglösa områden i Västsverige. Svar angående Götaland är även dessa av intresse. Den plats i Sverige där man har längst till närmaste bilväg, ligger ju någonstans i Sarek, om jag inte missminner mig. Därifrån får man gå 5 mil i valfri riktning för att komma till närmaste väg. Oavsett vilket område som är störst i Västsverige respektive Götaland, är jag ytterst tacksam för tips om andra stora områden där man kan vandra och vistas utan att se hus eller vägar inom några få kilometrar. Nu ska jag specificera frågan något ytterligare. Traktorvägar är OK, men inte bilvägar. Stigar är OK, men å andra sidan inget måste. Hus är inte OK. Jag förstår att man inte kan förvänta sig flera mil till närmaste väg, men kanske en 5-10 km i alla fall. Tacksam för tips!
"Stora" väglösa områden i Västsverige?
- Trådstartare fnöskticko
- Start datum