Undrar hur svaren hade blivit om vägar skulle få förekomma, men inte hus...
Då blir det lite lättar. Som Klager konstaterade så kan man om man är beredd att frigå i skogen ganska enkelt undvika vägar och att undvika bebyggelse är ännu lättare. Jag kan gå från min bostad i östra Göteborg till Partille utan att se ett hus (undantag Delsjökolonin) och behöver bara gå över en väg. En sträcka om nästan 10 km. Visst, man vet att det finns hus ca 1 km bort men om man klarar av att hantera den vetskapen (och undertrycka ljudet från motorvägarna) så är det ändå en kontinuerlig vildmarksupplevelse. Finns fler sådana turer i Göteborgsområdet, från Bergsjön till Lerum/Aspen t ex, ca 10 km med bara en väg och ett hus att passera.
Svartedalen har inte nämnts tidigare, där finns det också möjligheter om man accepterar grusvägar, sträckan Grandalen-Västersjön på Bohusleden kan med en liten variation göras helt husfri och asfaltfri, knappt två mil blir det.
Även nära Borås (där trådstartaren kanske bor) så finns det möjligheter. Området mellan väg 40 och väg 41 (eller rättare väg 1610) från Stora Hålsjön och upp till Bosjön är ganska glesbefolkat och det går inte en enda asfaltväg igenom det om jag minns rätt (bortsett från vägen Seglora-Hyssna som är så fin så att den knappt räknas).
-Palle