Den där äkta viildmarkskänslan

Man undrar vad de har haft för kriterier för den listan.. Ett stort väglöst naturreservat som Tandövala är inte med, men bokskogen och Häckeberga som i princip ligger i inflygningen till Sturup är med.

Jag tror kriterierna är " tidningen Land har låtit läsarna lista de tystaste skogarna vilket i princip har inneburit att folk runtom i landet valt sina favoritskogsområden där det finns strövområden eftersom det är de enda skogar de kan namnet på"

Jag tror kriterierna är " tidningen Land har låtit läsarna lista de tystaste skogarna vilket i princip har inneburit att folk runtom i landet valt sina favoritskogsområden där det finns strövområden eftersom det är de enda skogar de kan namnet på"

Ja, så kan det kanske vara. Hade varit intressant om artikeln finns online någonstans. Har försökt googla men hittar inget..

Den känslan har man när man bor på landet med skog runt om och några steg så är man vid sjön.

I Svartedalen kan jag rekommendera området norr om Härsvatten. Det är lätt att ta sig med bil till södra ändan på Härsvatten men redan på norra ändan av sjön är det väldigt ensligt ochså fortsätter det en bra bit norrut. Svartedalen är bra för att ljudet från stora vägar inte hörs och det inte är någon flygtrafik att tala om över området.

Var annrs i helgen på tur på Herrestadsjället norr om Uddevalla. Inte mycket folk där och stora områden som var rejält ensliga. Men vi hörde mer ljud från bilar där än i Svartedalen.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg